In marketing, e-mailul si continutul sunt interconectate. Abonatii sunt esentiali pentru succesul unei afaceri si nici un canal de distribuire a continutului nu este la fel de eficient precum e-mailul.
Un procent de 93% dintre marketerii B2B folosesc e-mailul pentru distribuirea constinutului lor.
Si mai important decat atat, 93% dintre cei care folosesc e-mailul il considera esential pentru succesul strategiilor de marketing de continut.
E-mail marketingul abordat din perspectiva specialistilor
Este o certitudine faptul ca strategiile solide de e-mail sustin eforturile marketingului de continut, numai ca nu te poti astepta sa trimiti unul si acelasi newsletter intregii liste de adrese de e-mail si sa te astepti la rezultate de exceptie.
Trebuie sa creezi e-mailuri pe care abonatii sa-si doreasca sa le verifice.
Segmentarea listelor pentru relevanta sporita
Continutul se creeaza tinand cont de o anumita persona si aceeasi regula trebuie urmata si atunci cand compui un e-mail. Este necesar un efort minim pentru a permite noilor abonati sa-si aleaga preferintele la inregistrarea initiala, dar acest mic efort se va transforma intr-un avantaj pe termen lung pentru tine.
Pune intrebari noile abonati:
- Cat de des preferi sa primesti e-mailuri? Zilnic? Saptamanal? Lunar?
- Care sunt subiectele care reprezinta cel mai mare interes pentru tine?
- Ce tip de continut te intereseaza cel mai mult? Text? Video? etc.
Deoarece noii abonati ar putea fi la primul contact cu afacerea ta, nu vei vrea sa-i coplesesti cu un numar prea mare de intrebari. Sa pui intrebari simple te va ajuta sa creezi e-maluri care sunt relevante pentru audienta ta.
Un e-mail care rezoneaza cu abonatul va creste considerabil sansa ca el sa actioneze in functie de acel continut.
Newsletter si… mai ce?
Cercetarile B2B arata faptul ca un procent de 77% din marketerii de continut folosesc newslettere, iar aceasta este una dintre tacticile despre care marketerii cred ca vor fi critice pentru succesul strategiilor de marketing de continut al oricarei afaceri.
Cu toate ca newsletterele sunt o strategie esentiala, ele nu ar trebui sa fie singura modalitate de comunicare cu abonatii.
Adopta automatizarea e-mailurilor.
E-mailurile automate au o rata de click cu 152% mai mare si pot crea o relatie mai personala cu abonatii.
E-mailurile automate ar trebui sa fie concepute tinand cont de comportamentul cumparatorului, insa unele dintre cele mai frecvente alegeri sunt:
- E-mailuri de bun venit pentru utilizatorii noi.
- Cos de cumparaturi abandonat sau informatii incomplete ale contulului utilizatorului.
- E-mailuri de aniversare care sa marcheze durata de timp de cand utilizatorul este abonat sau client.
- E-mailuri pentru engagement, bazate pe interesele abonatului.
Calitatea listei de e-mail, nu cantitatea adreselor
Desi ai putea crede contrariul, sa elimini abonati din lista de e-mail poate fi o idee buna. De ce? Este posibil ca nu toti abonatii sa se incadreze in audienta ta tinta. In plus, pentru marketerii B2B, este foarte putin probabil ca un un abonat inactiv sa se transforme intr-un client.
Daca unii dintre abonati nu face click pe nici un e-mail timp de 6 luni, de exemplu, le poti trimite un e-mail prin care sa-i instiintezi intr-o maniera pozitiva ca, din respect pentru timpul lor, ii vei elimina din lista de abonati, cerandu-ti scuze ca e-mailurile trimise nu reprezinta un interes pentru ei. De multe ori, un astfel de e-mail, atunci cand este compus corespunzator, poate chiar sa genereze o actiune din partea abonatilor inactivi.