domeniul de activitate

Domeniul de activitate si importanta pentru postarile pe Facebook

Nu suntem putini cei care am auzit ca cele mai bune zile pentru postare mesajelor pe reteaua de socializare numarul 1 ar fi cele de la sfarsitul saptamanii, deoarece atunci utilizatorii dispun de mai mult timp liber. Conform unui studiu publicat recent insa, se pare ca lucrurile nu stau chiar asa. Cei de la LinchpinSEO ne spun ca zilele ideale pentru postarile pe Facebook difera pentru fiecare brand in parte, in functie de domeniul de activitate.

Domeniul de activitate influenteaza feedback-ul primit de la utilizatori, pe zile

Iata, asadar, care sunt cele mai prielnice zile pentru postari, in functie de domeniul in care activeaza un brand:

1. Publicitate si consultanta: zilele cele mai bune pentru postari sunt in weekend – genereaza 69% din totalul interactiunilor publicului. Din pacate, postarile de weekend reprezinta doar 11% din totalul mesajelor publicate intr-o saptamana.

2. Auto: in weekend, feedbackul din partea utilizatorilor creste cu 15% fata de timpul saptamanii (doar 14% din postari sunt in aceste zile)

3. Imbracaminte si moda: interactiunile cresc pe masura ce trec zilele saptamanii, joia fiind punctul maxim (13% mai mult feedback); si sambata este o zi foarte buna, cu interactiune peste medie.

4. Bunuri de larg consum: zile propice sunt in weekend si miercurea; joia este o zi nefasta pentru postari, rata de interactiune scazand cu 9%.

5. Divertisment: tot weekendul este…vedeta, cu o rata de interactiune cu 20% mai mare fata de timpul saptamanii.

6. Finante: un feedback mai mare cu 20% in weekend.

7. Domeniul alimentar: rata de interactiune este cu 19% mai mare in weekend – doar 18% din postari sunt realizate atunci.

8. Retail: un caz atipic – lunea este cea mai buna zi pentru acest domeniu de activitate, interactiunile crescand cu 19%; o alta zi propice este duminica, iar o zi de evitat este martea.

9. Sanatate si frumusete:  cele mai bune zile pentru acest domeniu de activitate sunt duminica si lunea, ratele de interactiune fiind in aceste zile de 11, respectiv 12%. O zi nefavorabila este martea.

10. Nonprofit: zilele de sambata si duminica aduc interactiuni crescute cu 14%.

11. Publicatii: Duminica si lunea sunt, se pare, zile ideale pentru postari, interactiunile crescand in aceste zile cu 5, respectiv 7%.

12. Sport: weekendul este propice pentru postari, duminica feedbackul din partea utilizatorilor cresca cu 11%.

13. Tehnologie: zilele de luni sunt, in acest caz, aducatoare de interactiune crescuta, mai exact cu 30%.

14. Telecomunicatii: vinerea, sambata si duminica sunt cele mai bune zile pentru postari. Chiar si asa, 16% dintre postari au loc martea, cand feedbackul este foarte scazut.

15. Calatorii si timp liber: interactiunile cresc incepand de joi, iar duminica cunosc varful (19%).