despre companie

Poveste despre companie

Fiecare inceput si fiecare companie micuta are la baza o poveste, ceva cu potential de a-i lega pe clienti de brand. Ca un participant activ in peisajul Social Media, ai ocazia sa iti construiesti o „galerie” puternica, un grup de sustinatori care sa cumpere si sa recomande produsele tale. Ce ai de facut? Ei bine, trebuie doar sa iti regandesti putin discursul despre companie.

Cu emotie…despre companie

Fidelizarea clientilor este una dintre aspiratiile multor companii aflate la inceput de drum, procesul fiind unul destul de migalos si, pe alocuri, anevoios… Drumul spre reusita este insa, din fericire, brazdat cu vreo cateva scurtaturi, care te pot ajuta sa cuceresti mai usor inimile consumatorilor. Entrepreneur.com ne vinde 3 ponturi:

1. Defineste-ti valorea. Pentru a iesi in evidenta pe piata, este obligatoriu sa iti definesti valoarea in termeni umani, nu de business. Desi interesul principal al oricarei afaceri este acela de a scoate profit, ceea ce trebuie sa perceapa consumatorii despre tine nu are nicio legatura cu cifrele.

Adevarata valoare a business-ului incolteste din credintele companiei, din diferenta pe care o aduci lumii, din felul in care schimbi in bine vietile consumatorilor. Intrebari la care ar trebui sa raspunzi pentru a-ti…”masura” valoarea sunt, de exemplu: Care este procesul de creare a produsului tau? Ce ai de zis despre cultura companiei? Cauta un lucru care are o importanta ridicata pentru businessul tau, un aspect al afacerii care te face unic si valoros pentru lumea din jur.

2. Viziune, limbaj, atitudine. Atunci cand vine vorba despre povestea pe care o vinzi, toti pionii companiei trebuie sa fie pe aceeasi pagina. Fie CEO, fie angajat de rand, povestea transmisa de povestitor trebuie sa aiba aceeasi sonoritate. Vrei sa vezi daca lucrurile stau asa pentru tine? Pune o mana de oameni, alesi aleatoriu, sa vina cu 5 adjective care descriu compania ta si doua aspecte ale business-ului tau care sunt unice si valoroase. Cauta lucrurile comune si raspunsurile puternice, apoi sintetizeaza-le intr-o descriere clara, bine definita.

3. Da-i cuvantul brandului. Dupa ce ai definit lucrurile care conteza si ai schitat in minte valoarea companiei, e timpul sa alegi un chip pentru purtatorul mesajului tau. Gandeste-te bine cum vrei sa arate, sa sune si sa se…comporte brandul tau. Este feminin sau masculin? Mainstream sau…underground? Conservator sau excentric?

Claritatea „portretului” de brand te va ajuta sa iti contruiesti un public fidel. Brandurile cu cel mai mare succes in spatiul Social Media sunt cele care au un contur bine definit, cele umanizate, cu chip, personalitate, atitudine. Mare atentie insa, brandul umanizat trebuie sa fie onest si deschis cu publicul sau pentru a putea avea viata lunga.