cuvinte potrivite

Indiferent cat de bun ar fi produsul tau, daca nu reusesti sa le transmiti clientilor tai cat de valoros este acesta, atunci, din pacate, esti departe de succes.

Continutul pe care il publici este cel care imbraca produsul cu o idee, oferindu-i valoare. Insa pentru a scrie ceea ce trebuie, e necesar sa le „vorbesti” clientilor pe limba lor. Cum faci asta? Cum pui pe site-ul tau acele cuvinte potrivite, care ii vor determina pe cei care il viziteaza sa se transforme in clientii ta?

In primul rand, este vital sa iti cunosti audienta inainte sa incepi sa ii vorbesti. Cum obtii informatii despre clientii tai? Ei bine, pentru asta este nevoie de ceva munca de cercetare, cum ar fi completarea de chestionare de catre clientii existenti, verificarea intereselor si like-urilor acestora de pe reteaua Facebook, si alte metode ingenioase care iti pot trece prin minte.

Dupa ce ai aflat cateva ceva despre ei, e timpul sa iti formulezi „discursul”. Pentru asta, vezi urmatoarele…

5 metode pentru a gasi acele cuvinte potrivite

1. Carligul – Foloseste cuvintele clientilor, si nu ale tale

Cunosti sentimentul trait atunci cand citesti ceva ce pare scris special pentru tine, nu-i asa? Iti place la nebunie continutul „croit” dupa tine, nu iti displace deloc atunci cand opiniile iti sunt validate si, conform unui studiu realizat de New York Times, 68% dintre share-urile de pe retelele de socializare le faci pentru a „a sublinia cu mai multa tarie felul tau de a fi si lucrurile care iti plac”.

Cea mai eficienta metoda de a-i impiedica pe clientii potentiali sa paraseasca pagina ta este sa scrii despre ei, si nu despre tine. Poti verifica daca aplici deja metoda, cantarind frecventa de aparitie in tect a cuvintelor „eu” sau „noi” din text, comparativ cu „tu”.

2. Fii transparent in ceea ce priveste produsele si serviciile tale

Primul instict dupa ce ai lucrat foarte mult la produsul tau este sa…ascunzi cat de greu ti-a fost sa ajungi in acest punct. Iti doresti  ca toti ca creada ca produsul a aparut in mod magic, nu-i asa? Foarte rau! Oamenii adora sa afle ca ai muncit din greu, ca ai transpirat, ca ai testat si re-testat, ca ai disperat, dar pana la urma ai reusit sa le oferi un produs de exceptie.

Timpul investit in crearea unui produs este ca un certificat de calitate. Poveste-le deci clientilor de cat timp si energie a fost nevoie pentru a le aduce in fata produsul tau si vino si cu dovezi – poze, filmulete etc.

3. Branding: Adera la un principiu inalt, la o misiune superioara care merge dincolo de produsul tau

Sa zicem ca vrei sa le vinzi clientilor tai un baton nutritiv. Primul lucru pe care il vei spune despre produs nu este ca…acesta face minuni – chiar daca e adevarat.

Revenind la batonul nutritiv, spune-le ca produsul tau crede intr-un mod de viata sanatos, crede ca un corp armonios este un corp sanatos. Rezuma-te la ceva cu care toata lumea este de acord, indiferent de gradul de informare asupra subiectului.

Oamenii isi doresc produse miraculoase, asa e, insa usor usor au invatat sa nu mai creada in cei care le promit minuni. Nu fi inca unul din cei multi! Construieste pe dovezi concrete si nu pe cuvinte goale.

4. Solutia – masoara, cantareste si promite!cuvinte potrivite

A venit momentul sa lansezi propunerea, sa iti vinzi produsul. Incearca sa fii cat mai specific in ceea ce priveste beneficiile pe care le ofera produsul tau.

Foloseste termeni specifici, masurabili, care garanteaza ca stii despre ce vorbesti, ca produsul tau a fost testat in prealabil, astfel incat esti capabil sa prezici efectele. Vorbeste in numere!

„Obtine un venit lunar cu 5 cifre” suna mult mai convingator decat „Fa bani pe cont propriu”.

5. In incheiere – Anticipeaza-le ezitarea si contracareaza!

Dupa ce ti-ai prezentat oferta, te vei gasi in fata a 3 categorii de oameni:

  • cei pe care i-ai convins si sunt gata sa cumpere
  • cei total dezinteresati de oferta ta
  • cei nehotarati

Pentru cei din ultima categorie, mai este nevoie de inca putina „munca de convingere”. Ei sunt cei care au gasit cateva deja scuze pentru a nu-ti cumpara produsul: nu au timp, nu sunt suficienti de motivati, nu sunt siguri ca nu e inca un produs care promite mult si face putin etc.

Tot ce ai de facut este sa pui pe masa toate scuzele lor si sa le transformi in motive pentru care ar trebui ca ei sa iti cumpere produsul. Asadar, spunele ca: nu au nevoie de timp pentru a cauta produsul, deoarece el poate fi cumparat online, nu au nevoie de multa motivatie, produsul tau nu este inca un produs „minune”…

 

Intelegerea clientilor, descifrarea nevoilor, asteptarilor si temerilor lor, precum si invatarea limbii pe care o vorbesc nu trebuie sa fie un lucru important pentru tine, ci unul crucial! Pe viata si pe moarte! Va salut.

sursa