Optimizarea continutului pentru utilizatori prin…cuvinte potrivite
Iti doresti ca mai multi dintre cei care isi arunca un ochi pe cele publicate de tine sa actioneze? Vrei ca randurile pe care le scrii sa aiba un puternic continut persuasiv? Solutia sta in cuvintele pe care le folosesti, in acele cuvinte potrivite pe care e bine sa le rostesti si care, in mod miraculos, vor deschide larg urechile, ochii si buzunarele audientei tale.
De cealalta parte a baricadei stau cuvintele nepotrivite. Legatura dintre psihologie si Social Media este una puternica si, in timp ce instrumentele pe care le folosesti in acest mediu se schimba des, oamenii vor ramane aceeasi, cu acelasi probleme si inhibitii, pe care nu vrei sa le activezi, sa le antrenezi impotriva ta prin intermediul cuvintelor alese in mod nefericit.
Este important sa folosesti cuvinte potrivite
Atunci cand te adresezi audientei, este vital ca limbajul, cuvintele pe care le folosesti sa fie alese cu grija. Fiecare copywriter stie ca fiecare cuvant conteaza, fiecare cuvant trebuie sa se lege firesc de urmatorul. Insa inainte sa iti aranjezi limbajul, inainte sa gasesti acele cuvinte potrivite, perfecte pentru audienta ta, trebuie sa inveti care sunt cuvintele total nepotrivite, cele care supara, cele care alunga, pentru a le evita/ extermina, normal.
Cuvinte potrivite despre cuvinte…nepotrivite
Daca in cazul unei relatii poti sa ranesti doar folosind cuvinte, si in marketing poti sa alienezi audienta foarte usor, daca folosesti anumite cuvinte. Iata cateva exemple:
– cuvinte total nefamiliare audientei, din care fac parte cuvintele care apartin unui limbaj de specialitate sau neologisme rar folosite. Toate acestea induc o senzatie de disconfort audientei, oamenii vor incepe sa resimta un complex de inferioritate, vor deveni inhibati si automat ii vei pierde. Foloseste cuvinte pe care audienta ta le pricepe, mizeaza mai mult pe consistenta mesajului, nu te pierde printre cuvinte pompoase!
„Don’t think of the market, think like the market.”
– cuvinte pe care cititorii (ascultatorii in cazul materialelor audio/ video) le asociaza cu experiente neplacute, stresante, in care se simteau inferiori ca nivel al informatiei. Astfel de cuvinte/ exprimari pot fi: lectie, va voi invata, profesor. Mutarea audientei in fata unei catedre imaginare, asumarea rolului de profesor in fata unor elevi nestiutori nu-ti va aduce prea multi clienti. In loc sa ii inveti, ai putea sa le impartasesti informatii, nu-i asa?!
– Cuvinte, exprimari cu dublu…triplu inteles. Ai grija ca atunci cand transmiti un mesaj el sa fie 100% inteles si interpretat corect. Limba romana este una extrem de ofertanta ca numar de cuvinte, insa si ca numar de intelesuri per cuvant. Ai grija deci la combinatiile pentru care optezi pentru transmiterea mesajului.
– Limbaj neprietenos. Ce inseamna un limbaj neprietenos? Ei bine, este limbajul care incorseteaza, prin folosirea unor cuvinte reci, neuzulate din punct de vedere conversational. Avem de-a face si in aceasta situatie de un public speriat, pus pe fuga de frazele noastre bizar construite, un public ce nu empatizeaza cu noi si care ne va oferi cel mai probabil un feedback deplorabil.
Morala? Inainte sa speram la orice fel de succes in afaceri, sa invatam sa le vorbim clientilor si potentialilor nostri clienti! Pe data viitoare! 😉