cuvinte cheie

Cuvinte cheie: pot fi cheia pentru o optimizare SEO reusita

Pentru cei care nu au notiuni de SEO, importanta unor cuvinte cheie alese cu grija poate sa le scape. Aceste cuvinte cheie (keywords) atent selectionate afecteaza direct si definesc procesul de optimizare, avand un impact puternic asupra rezultatelor date de SEO.

Cum nimic nu depaseste ca greutate in luarea unei decizii puterea exemplului, voi incerca sa te conving printr-un exemplu cat de important este sa alegi cu atentie cuvintele cheie pe care le folosesti in optimizarea pentru motoarele de cautare.

De exemplu, sa presupunem ca esti o companie de design interior. Esti deja constient cat de puternica este competitia pe aceasta piata, dar nu ai idee cam cat de mare este competitia in online. Cum poti sa vezi cat de mare e competitia in online pe design interior? Foarte simplu, da o cautare pe Google cu acesti termeni: „design interior”. Rezultatele suna cam asa: 118.000.000 de rezultate pe aceste cuvinte cheie.

De aici poti desprinde urmatoarele aspecte legate de SEO si cuvinte cheie:

♦ Sunt 118 milioane de pagini web cu care vei concura;

♦ Este foarte posibil ca site-urile care se afla in topul rezultatelor acestei cautari sa-si fi optimizat paginile pentru a ajunge pe aceste pozitii fruntase;

♦ Probabil site-urile de pe primele pozitii au o anumita vechime in online;

♦ Exista brand-uri cunoscute care au cu siguranta un avantaj in rezultatele cautarii pe aceste cuvinte cheie;

♦ In online, nu esti in competitie doar cu companiile de design interior ci cu toate site-urile in care este postat continut ce cuprinde aceste cuvinte cheie;

♦ Site-urile favorizate de Google au probabil o groaza de continut postat. Optimizat sau nu, acesta are mare greutate in pozitionarea site-urilor in listele de rezultate;

♦ Siteurile de pe primele pozitii au deja o reputatie online, castigata in timp sau prin link-urile de pe alte site-uri renumite (ex. CNN, Wikipedia);

Un instrument care iti spune ce cuvinte cheie sa folosesti…

cuvinte cheie…este Google AdWords, unde poti vedea numarul de cautari lunare (globale, locale) pentru un cuvant cheie si concurenta cu care trebuie sa imparti rezultatele date de motoarele de cautare.

Desi sunt multe companii care se gandesc ca poate e mai bine pentru afacerea lor sa nu o limiteze la o arie specifica, in cazul optimizarii SEO folosirea de cuvinte cheie dintr-o arie prea larga nu este in nici un caz practica. E posibil ca folosind cuvinte cheie prea generale sa risti ca rezultatele optimizarii sa apara mult mai greu, sa iti recuperezi mult mai greu investitia si sa ai o vizibilitate mult mai redusa in online.

O modalitate eficinta de optimizare este aceea care porneste cu cuvinte cheie care au concurenta mai slaba in motoarele de cautare si care abia apoi iti permite sa te „aventurezi” catre cuvintele cu o competitie puternica.

Cel mai indicat este sa gandesti optimizarea site-ului tau in termenii urmatoarei analogii: SEO este ca pregatirea pentru un maraton. E necesar sa concurezi in competitii mai scurte pentru a te putea inscrie la maraton. Poate dura luni si chiar ani pana sa fii cu adevarat pregatit.