Motoarele de cautare au evoluat enorm in ceea ce priveste capacitatea de intelegere a intentiei de cautare. In acest moment, cuvintele cheie „long tail” reprezinta o alegere inspirata pentru optimizarea continutului. Sa vedem de ce e bine sa te orientezi catre acest tip de keywords si ce beneficii atrage folosirea lor.
Cuvintele cheie „long tail” (lungi)
Cuvintele cheie „long tail” se bucura de o concurenta redusa, ajutandu-te sa ajungi mai usor la ochii utilizatorilor. Te poti convinge cu usurinta de acest lucru folosind planificatorul de cuvinte cheie oferit de Adwords, care iti arata concurenta pentru cuvintele cheie care te intereseaza.
Se estimeaza ca peste 70% din termenii cautati pe Google sunt de tip „long tail”. Acestia sunt folositi de utilizatorii care cauta ceva specific: „camera foto” este un termen de cautare scurt si general, care genereaza un numar mare de rezultate, pe cand „camera foto digitala canon rebel sti 10.1 mp” este un termen de cautare lung si specific.
De ce sa folosesti cuvinte cheie „long tail”:
- Atrag mai multi utilizatori pe site-ul tau
- Se bucura de concurenta redusa;
- Ilustreaza in mod clar intentia utilizatorilor care realizeaza cautarea;
- Ii tin mai multa vreme pe utilizatori pe site-ul tau (in cazul in care continutul de pe pagina ta satisface asteptarile lor exacte).
In general, cuvintele cheie scurte si generale te pot ajuta sa atragi trafic in prima parte a calatoriei tale de business, adresandu-se celor care realizeaza interogari mai largi; cuvintele cheie lungi („long tail”) sunt extrem de utile celor care stiu exact ce cauta.
Un mod extrem de eficient de a te gandi la continutul tau atunci cand targetezi un cuvant cheie lung, este ca scrii pentru 10 potentiali clienti extrem de interesati de produsele / serviciile tale, in locul celor 100 de utilizatori care doar cauta informatii generale, atunci cand targetezi un cuvand cheie scurt, general.
De asemenea, nu uita sa incluzi pe pagina care are inserate cuvinte cheie informatii cu adevarat relevante, extrem de specifice, ca si termenii folositi in cautare de utilizatorii care au ajuns pe site-ul tau.