Dr. Atul Gawande, chirurg generalist si autorul cartii The Checklist Manifesto: How to Get Things Right, sugereaza ca aplicarea unor simple liste atat procedurilor medicale complicate, cat si celor de rutina, poate influenta rata lor de succes.

Gawande puncteaza un aspect important, si anume ca cei mai multi profesionisti se opun utilizarii unei liste de sarcini, din cauza convingerii ca munca lor este prea complicata pentru a fi redusa la simple liste de sarcini.

Cu toate acestea, doctori, manageri implementeaza aceasta metoda, prin urmare nu exista nici un motiv pentru care marketerii ar trebui sa evite astfel de liste, mai ales daca vine vorba despre crearea de continut.

Aceasta lista a fost conceputa pentru creatorii de continut si echipa de marketing si defineste continutul bun prin cele 5 puncte de referinta.

cum-sa-creezi-continut-de-exceptie

Cum sa creezi continut de exceptie: puncte cheie

Asadar, pentru ca un continut sa fie bun si sa-si indeplineasca obiectivul, ele trebuie sa intruneasca 5 criterii importante:

  • Sa fie usor de gasit
  • Sa fie usor de citit
  • Sa fie usor de inteles
  • Sa determine o actiune
  • Sa fie usor de partajat

Ce inseamna un continut usor de gasit?

Atunci cand creezi continut, daca acesta nu este partajat utilizatorilor in mod direct, vor fi nevoiti sa-l caute pentru a-l gasi, iar aici intervine SEO, in functe de tipul de continut:

Pentru text: 

  • Foloseste subtitluri (H1 si H2, in special)
  • Metadata
  • Linkuri catre alte pagini de pe site-ul tau
  • Alt tags pentru fotografii

Pentru video:

  • Posteaza continutul video pe YouTube sau Facebook pentru a-i creste vizibilitatea
  • Include posibile cuvinte cheie in titlu
  • Scrie o descriere detaliata, care sa contina o pondere optima de cuvinte cheie

Ce inseamna un continut usor de citit?

Atunci cand vorbim despre usurinta cu care poate fi citit un text, trebuie sa ne amintim ca utilizatorii cauta pana cand gasesc continutul de care au nevoie. Asadar, iata cum iti poti face continutul usor de citit:

  • Piramida inversa: toate informatiile importante sunt incluse in prima parte a textului
  • Paragrafe scurte, cu regula de 3: nu mai mult de 3 propozitii in fiecare paragraf si nu mai mult de 3 paragrafe sub un subtitlu
  • Liste

Ce inseamna un continut usor de inteles?

A crea un continut usor de inteles poate fi o provocare atunci cand vorbim despre subiecte complexe. Dar indiferent despre ce domeniu este vorba, iata cum poti crea un continut usor de inteles:

  • Alege tipul de continut potrivit
  • Creeaza personas
  • Furnizeaza intotdeauna un context. Acest lucru presupune sa explici utilizatorilor tai inclusiv conceptele de baza.
  • Furnizeaza informatii valoroase

Ce inseamna un continut care determina o actiune?

Scopul continutul este acela de a determina o actiune din partea utilizatorului.

  • Include call to action
  • Faciliteaza interactiunea utilizatorului cu tipul de continut creat. Acest lucru inseamna ca ei sa poata comenta si pune intrebari legate de informatiile furnizate.
  • Furnizeaza linkuri catre alte texte relevante

Ce inseamna un continut usor de distribuit?

Inainte de toate, oamenii au incredere in oameni si mai putin in branduri.

  • Starneste o reactie din partea cititorilor.
  • Ofera un motiv pentru a partaja continutul
  • Cere audientei tale sa distribuie continutul daca li se pare relevant