SMDin ce in ce mai multe magazine online de haine isi fac aparitia in peisajul online romanesc. Daca si pe tine te bate gandul sa iti deschizi unul, sau poate ai deschis deja portile pravaliei, trebuie sa stii cum sa-ti promovezi business-ul, daca nu vrei sa intri din start intr-un con de umbra.

Presupun ca in acest moment nimeni nu se mai indoieste de puterea pe care o are social media, atunci cand vine vorba de cautarea de informatii, comunicarea cu prietenii si familia si exprimarea propriilor opinii. Retelele sociale ne influenteaza enorm din ce in ce mai multe aspecte ale vietii, inclusiv deciziile de cumparare – si, da, inclusiv deciziile legate de hainele pe care alegem sa le purtam.

Cum afecteaza social media industria modei

Potrivit unor studii recente, citate de socialmedialink.com, influenta retelelor se manifesta puternic in ceea ce priveste industria modei:

  1. 64% dintre cumparatorii utilizatori de retele sociale cauta inspiratie pe bloguri inainte de a lua o decizie de cumparare in zona de fashion.
  2. 27% dintre bijuteriile, tinutele casual sau elegante ale fashionistelor sunt influentate de Pinterest. Reteaua a fost proiectata pentru a-i ajuta pe utilizatori sa descopere si sa stocheze lucruri preferate, pentru a le putea accesa oricand si a le transforma in surse de inspiratie.
  3. Instagrama inspira decizia de cumparare in cel putin o categorie de moda pentru 42% dintre femeile intre 18-29 de ani.

SM-pinInfluenta pe care o au Pinterest si Instagram asupra iubitoarelor si iubitorilor de moda demonstreaza importanta imensa pe care o au imaginile in convingerea consumatorilor. In special in industria modei, elementele vizuale sunt vitale pentru luarea deciziei de cumparare. Youtube a cunoscut o crestere a popularitatii in lumea modei, odata cu faima in plina crestere a “vloggerilor” / “vloggeritelor”de moda (video bloggeri/bloggerite de moda).

  1. “Mileniarii” sunt de doua ori mai predispusi la a viziona un video online atunci cand cauta informatii legate de fashion. Vloggerii de moda si fashion icon-urule isi afiseaza tinutele favorite si produsele pe canalele Youtube – tutorialele de moda si frumusete sunt o scurtatura sigura catre publicut tanar care vrea sa se informeze.
  2. 72% dintre cumparatorii online sunt influentati de Facebook in macar una din categoriile de fashion.
  3. 56% dintre cumparatorii de imbracaminte online folosesc dispozitivele mobile pentru a compara preturile online, 44% dintre ei pentru a cauta oferte si promotii si 42% pentru a citi recenzii online.
  4. Twitter este cea mai putin influenta retea sociala pentru industria de moda. Cu exceptia echipamentului sportiv, Twitter este codas in acest sector, in favoarea unor retele cu elementul vizual mai dezvoltat.SM_3

Promovarea unui magazin online de haine pe Social Media

  1. O imagine face cat 1000 de…tweet-uri

Atunci cand spui moda spui poze, pictoriale, podiumuri – totul este extrem de vizual in lumea fashion-ului. Pana la urma cam asta vinde moda: o imagine. Retelele sociale vizuale, cum ar fi Pinterest, Instagram, Tumblr si Vine sunt cele mai puternice, in mare parte deoarece conversatiile legate de branduri sunt in mare parte organice – nu declansate de branduri, ci de utilizatori.

Iata asadar o metoda nemaipomenita de a-ti promova brand-ul in mod gratuit, de a atrage trafic catre site-ul tau. Trebuie asadar sa fii acolo – sa fii activ, nu doar sa monitorizezi mediul.

SM-4

  1. Croieste-ti bine mesajul

Pentru a maximiza rezultatele aduse de activitatea de pe fiecare platforma sociala in parte, trebuie sa cunosti diferitele audiente. In principiu, ar trebui sa stii sa vorbesti diferit in functie de publicul caruia te adresezi.

Mesajul pe care il transmiti pe retelele sociale nu ar trebui sa aiba “marime universala”. Acorda timp cunoasterii clientilor de pe fiecare retea in parte, si croieste mesaje care sa le vina ca turnate.

  1. Spune o poveste despre stilul de viata al clientilor tai sau despre…cel visat de ei

O strategie castigatoare de social media nu doar aduce in fata produsele sau serviciile tale, ci targeteaza audienta si ii spune o poveste atragatoare.

Gandeste-te cine iti foloseste produsele sau brand-ul. Foloseste-te de social media si arata-le clientilor sau potentialilor clienti  cum ai de gand sa le imbunatatesti o zona specifica a vietii. Continutul pe care il publici pe retelele sociale ar trebui sa fie instructiv, util, sa ajute la atingerea unui ideal al celor care te urmaresc.

SM_4

  1. Petrece timp de calitate cu fanii tai

Felul in care ii faci pe clientii tai sa se simta este unul dintre aspectele cele mai importante ale activitatii pe social media. Pentru a-i tine fericiti, poti sa:

  • le raspunzi la intrebarile pe care ti le adreseaza pe retelele sociale
  • organizezi concursuri
  • dai startul hashtag-urilor
  • incorporezi continut generat de utilizatori in strategia de comunicare pe social media

Daca un fan isi face timp sa publice ceva pe una din paginile tale de social media, fie ca e intrebare, un articol, un link, orice, fa-ti si tu timp pentru a-i raspunde, a da share sau pentru a-i multumi public.

  1. Fii tu!

Nu te teme sa faci postarile tale ceva mai…personale. Nu te teme sa le arati putin din personalitatea ta! Folosirea unui ton prietenos te va ajuta enorm in incercarea de a te apropia de clienti – asa ii vei face sa isi sustina reusitele si sa iti ierte micile greseli.

  1. Cataloage de moda online

Iti mai aduci aminte zilele in care primeai cataloage de moda in cutia postala? Astazi, cam toata corespondenta noastra s-a mutat in mediul online. Trimite-le cataloagele de sezon pe mail abonatilor la newsletter, sau lasa-i “in exclusivitate” pe fanii de pe Pinterest/Facebook/Instagram etc. sa traga cu ochiul la noile cataloage virtuale.

Social Media pentru afacerile de moda

Blogurile de moda

Blogurile de fashion sunt surse de informare din ce in ce mai populare. Poti gasi pe ele informatii despre tendinte, oferte, colectii ale designerilor etc. Multe dintre cele mai populare bloguri de moda apartin unor bloggeri amatori, care nu au lucrat in industria modei – unii proprietari de branduri de moda colaboreaza cu acesti bloggeri pentru promovarea produselor lor.

Insa nu doar amatorii sunt cei care detin bloguri de moda. Multi retaileri online folosesc acum blogurile pentru a realiza o legatura mai stransa cu clientii, pentru a personaliza experienta acestora. Asadar, daca detii un magazin online de haine, nu ar fi rau sa ai si un blog atasat, unde sa publici informatii utile clientilor tai – nu te limita la informatii despre produsele tale.

SM-6

Pinterest

Industria modei este una extrem de vizuala, asa ca ar fi bine ca retelele sociale pe care esti prezent sa aiba componenta vizuala cat mai proeminenta. Pinterest este una dintre retelele cu o structura dedicata imaginilor, asa ca e obligatoriu ca utilizatorii sa te gaseasca acolo.

Google Chrome iti permite instalarea unei extensii prin care poti da “Pin” imaginilor de pe site-ul sau blog-ul tau – imaginile care apar astfel pe pagina ta de Pinterest vor contine un link catre pagina-sursa.

SM-7

Facebook, Twitter, Instagram…

Aici poti publica link-uri catre articolele de pe blog, catre oferte de discount sau catre diverse concursuri interactive. Ii poti ajuta pe fanii tai cu diverse sfaturi gratuite de moda, ii poti tine la curent cu noile aparitii de pe site-ul tau (si de pe alte site-uri – care nu iti fac neaparat concurenta directa) – cu cat pare ca vrei sa le spui mai mult decat “cumpara-mi produsele!”, cu atat clientii tai vor deveni mai interesati de lucrurile pe care le publici pe social media.