CTR: parada de clickuri
Rata de click CTR (Clickthrough Rate) reprezinta raportul dintre numarul de clickuri efectuate pe un anunt si numarul de afisari ale anuntului. Este un indicator al relevantei anuntului respectiv si se doreste a fi cat mai mare. Despre rezultatele organice si rezultatele platite nu cred ca e nevoie sa discutam prea mult, caci ele ne sar in ochi in fiecare zi atunci cand deschidem motorul de cautare favorit si ii punem o intrebare. Rezultatele platite apar pe fundal colorat, in partea superioara/ inferioara a paginii de rezultate sau in dreapta, fiind invecinate cu rezultatele neplatite, organice – cele mai multe. Facand legatura intre cele trei notiuni, compania britanica GroupM UK a realizat un infografic interesant, ale caror date sunt bune de stiut.
CTR pentru rezultatele motoarelor de cautare
Studiul a analizat 1,4 miliarde de cautari efectuate in Marea Britanie, in iunie anul trecut. Iata ce informatii pretioase au fost desprise:
– cautarile platite au strans doar 6% din numarul total de click-uri pe toate motoarele de cautare
– primul rezultat al unei cautari organice primeste cam 48% din click-uri
– pentru termenii de cautare nume de marca, primul rezultat organic are un CTR de 80%
– pentru termenii de cautare ce nu contin nume de marca, primul rezultat organic are un CTR de 35%
– rezultatele platite sunt mai populare in randul reprezentantelor sexului frumos, 53% dintre cei care dau click fiind femei
– persoanele mai in varsta dau cel mai des click pe rezultatele platite
– distributia click-urilor este urmatoarea: 94% dintre click-uri privin din rezultatele organic si doar 6% din rezultatele platite
– cele mai bune CTRs pentru pozitiile unu, doi si trei apartin companiilor aeriene (78%), serviciilor media audiovizuale (64%) si producatorilor auto (60%)
– cele mai slabe CTRs pentru pozitiile unu, doi si trei se duc catre: evenimente si stiri curente (50%), casa si gradina (42%), produse electronice si electrocasnice (39%)
CTR: indicator catre SEO
In cazul in care oscilai intre o campanie de Adwords si optimizarea pentru motoarele de cautare, varianta mai putin costisitoare si mult mai eficienta pe termen lung este evidenta.