crearea unui blog

Start in crearea unui blog care da rezultate

Crearea unui blog este un pas important pentru afacerea ta. Totusi, inainte sa incepi construirea lui, ar trebui sa te informezi si nu doar din carti de specialitate ci si din experientele altora. E okay sa inveti din propriile greseli, dar e si mai bine atunci cand eviti unele greseli. Si cum reusesti sa le eviti? Doar daca le cunosti si stii exact de ce au fost etichetate astfel.

Ia in calcul urmatoarele erori frecvente semnalate de specialisti si activisti in mediul de blogging, inainte sa te apuci de crearea unui blog

crearea unui blog
Greseala 1. Nu iti cunosti audienta

Exista multe exemple de bloguri foarte bine construite si redactate dar care nu reusesc sa isi „atinga” audienta. Atunci cand nu stii cui te adresezi, este foarte greu sa iti adaptezi discursul la nevoile, asteptarile si problemele celor care te urmaresc.

Greseala 2. Nu ai o nisa destul de bine conturata

Crearea unui blog de tipul „de toate pentru toti” nu e o idee foarte buna. Nu poti niciodata supraestima puterea unei nise de piata, care iti poate oferi adevarate oportunitati de dezvoltare.

Greseala 3. Acoperi prea multe subiecte

Un continut care se pierde intr-o multime de subiecte sau domenii de activitate, se va pierde si in memoria celui care l-a citit o data, poate de doua ori. Aceasta eroare afecteaza logica discursului si scopul functionarii blogului.

Greseala 4. Nu respecti frecventa de publicare

E bine sa vorbesti atunci cand ai ceva de zis, dar daca blogul tau are perioade „moarte” des, adica publici continut cand iti aduci aminte iti vei pierde cu siguranta publicul.

Greseala 5. Cantitate peste calitate

Post-urile multe si lipsite de consistenta nu iti vor aduce un renume pozitiv in randul cititorilor. Acorda ceva timp documentarii inainte de a posta pe blog.

Greseala 6. Esti egocentrist

In majoritatea post-urilor vorbesti despre tine (despre compania ta), ridici in slavi produsele sau serviciile companiei, rezultatele de exceptie si premiile primite. Aceasta este calea cea mai sigura prin care poti plictisi, enerva sau pierde multi dintre cititorii blogului. Poti alege sa iti faci simtita personalitatea in articole interesante, distractive sau folositoare pentru cititori fara a vorbi numai despre tine.

crearea unui blogGreseala 7. Titluri neatractive

Gandeste-te la titlul articolului ca la ambalajul unui produs si iti vei da seama cat de important este pentru captarea atentiei. Un titlu neinspirat ia mult din greutatea unui articol scris bine.

Greseala 8. Nu interactionezi cu cititorii

Un continut de exceptie iti poate aduce extrem de multa vizibilitate in online, adica multi cititori. Dar majoritatea acestor cititori te pot parasi destul de repede daca nu le raspunzi la comment-urile date. Oamenii retin mai degraba o discutie interesanta decat doar un chip frumos.

Greseala 9. Dupa crearea unui blog urmeaza consolidarea, prin promovare

Motto-ul: „If you build it, they will come” nu prea se aplica in cazul blogurilor, o buna promovare fiind unul din secretul unui numar mare de cititori.

Greseala 10. Titluri inteligente care nu contin cuvinte cheie (keywords)

SEO (Search engine optimization): retine acest termen si in cazul in care nu stii mare lucru despre el ar fi bine sa te informezi inainte sa dai startul pentru crearea unui blog. Printre regulile de optimizare ale blogului pentru motoarele de cautare se numara si prezenta unor cuvinte cheie care te pozitioneaza favorabil in rezultatele cautarilor facute de utilizatori. Asa ca, nu te lasa tentat de un titlu „catchy” daca acesta nu contine un cuvant cheie. Oricat de bine ar suna, este ineficient daca articolul nu este gasit de cei care „navigheaza” pe internet.