Copywriting online: o adevarata forma de arta…
Pro sau contra ideii de copywriting online? Sigur ca multi dintre cei cu viziuni conservatoare vor stramba din nas daca vor da cumva de aceasta afirmatie insa cu siguranta celor care tin ritmul cu realitatea actuala nu li se va parea iesita din comun. Fie ca redacteaza pagini web, comunicate web sau asa-numitele landing pages, autorul unui continut online bun nu face o treaba usoara, contrar parerii multora care vad online-ul ca oaia neagra a continutului de calitate.
Intr-adevar nu putem pune semn de egalitate intre un redactor, un scriitor si un copywriter, insa nici nu putem nega calitatile multiple pe care trebuie sa le aiba un individ pentru a face copywriting online.
Practica de copywriting online este una complicata deoarece trebuie sa se concentreze pe mai multe aspecte. Copywriting online nu este doar scriere creativa sau doar optimizare SEO. Trebuie sa le cuprinda pe amandoua astfel incat continutul rezultat sa fie unul de calitate si eficient.
Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read. ~Leo Burnett
Copywriting online de calitate inseamna echilibrul dintre SEO si continut de calitate
Un copywriter care se concentreaza prea mult pe SEO va pierde din vedere esenta textului si foarte probabil si cititorii, iar cel care va miza doar pe continut si nu va aplica si tehnicile de optimizare pentru motoare de cautare va ramane mai mult ca sigur fara audienta. Discurs slab cu auditoriu numeros sau discurs bun fara auditoriu? Nici una dintre aceste variante nu suna bine, nu-i asa?
Exista numerosi copywriteri care activeaza in online si care sunt confuzi in ceea ce priveste publicul tinta: motoarele de cautare sau utilizatorii de internet/clientii?
In mod evident ar trebui sa fie amandoua, iar copywriting online ar trebui sa fie definit din ambele perspective. Un continut placut deopotriva de motoarele de cautare si de utilizatorii de Internet inseamna copywriting de calitate.
Copywriting online: diversitate si cuvinte cheie…
Un continut diversificat care este optimizat prin incorporarea unor cuvinte cheie este unul din ingredientele unui marketing online bine facut. Strategia de content marketing (marketing de continut), prin care se implementeaza scrierea creativa in scopul promovarii produselor/serviciilor companiei, este un pion important in intreaga strategie de marketing a unei companii.
Desi exista carcotasi care critica folosirea cuvintelor cheie, realitatea ramane doar una: un continut bun dar invizibil pentru utilizatori nu are cum sa fie un continut eficient. Continutul diversificat si calitativ construieste un brand, iar optimizarea pentru motoarele de cautare ii ofera vizibilitate in mediul online.
In concluzie, cuvintele cheie si celelalte metode de optimizare SEO sunt indicat sa apara in cat mai multe tipuri de continut online: pagini web, bloguri, comunicate de presa, videoclipuri pe Youtube, Tweet-uri, statusuri pe Facebook si orice alte tipuri de continut care pot fi gasite de motoarele de cautare.
Arhitectura unui copywriting online de succes cuprinde informatii valoroase pentru utilizatorii de Internet, precum si tehnici de SEO menite sa faca informatiile usor de gasit.
Tu ce parere ai? Exista in Romania copywriting online de calitate, menit sa satisfaca atat cititorii cat si motoarele de cautare?