Fie ca e vorba de un articol, un blog post, un videoclip, un interviu, stii cand intalnesti o bucata exceptionala de continut. Cu totii am dat de continut care ne-a miscat, al carui mesaj ne-a emotionat, insa stim sa-l si creem? Daca da, foarte bine. Daca nu, e timpul sa invatam.
Tinta principala este, in acest demers, sa creezi continut prin care sa captezi atentia cititorilor, sa ii faci sa gandeasca si sa simta.
Acestia sunt cei trei pasi principali pe care trebuie sa ii parcurga continutul tau pentru a fi remarcabil.
Un continut remarcabil isi poarta cititorii intr-o calatorie
Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga continutul tau, pentru a-l face pe cititor sa se indragosteasca de el:
1. Incepe cu ochii
Impresioneaza-ti cititorii cu forma de prezentare a continutului. Ce inseamna asta? Ai grija ca toate elementele vizuale sa fie in armonie: culori, fonturi, formatare, ierarhie vizuala. Un design bun e o promisiune in ochii vizitatorului, e semnul ca informatia este usor de citit si de incredere.
Daca iti iese partea vizuala, vizitatorul va trece la urmatorul pas, si anume va incepe sa citeasca. Daca designul lasa de dorit, e foarte posibil ca lucrurile sa se opreasca in acest punct.
2. Continua cu mintea
Al doilea pas al calatoriei este reprezentat de continutul propriu-zis. Concentreaza-ti atentia asupra informatiei si a felului in care este divizata. Construieste titluri si subtitluri captivante. Desparte blocurile de text prin liste. Foloseste citate, incorporeaza imagini – totul pentru a ilustra cat mai bine si pentru a imbogati ideile exprimate in cuvinte.
3. Cucereste-i inima
Un bucata de continut remarcabil prezinta informatia intr-o maniera care emotioneaza. Acest lucru se intampla doar daca cititorul empatizeaza cu povestea prezentata, cu experienta umana surprinsa.
Exista trairi, momente, pe care, intr-un fel sau altul, cu totii le-am trait. Atunci cand incorporezi in continut povesti care ilustreaza experiente comune, faci apel la emotiile cititorului, tintesti direct in inima lui. Odata ajuns acolo, poti sa rasufli usurat, ti-ai indeplinit misiunea. Vei ramane acolo ceva vreme, vei fi memorat.
Acesta este traseul sigur catre un continut remarcabil. O calatorie fantastica, pe care, daca o parcurgi cu bine, vei gasi marea comoara: dorinta cititorilor de a distribui continutul publicat de tine.