In articolul anterior, am stabilit importanta descoperirii caracteristicilor audientei tale. Urmatorul pas este sa te asiguri ca ceea ce publici rezoneaza cu nevoile si asteptarile publicului. Daca reusesti sa faci acest lucru, continutul va fi citit si distribuit la scara mai mare, ajutandu-te sa crezi in ochii motoarelor de cautare, adica sa te bucuri de un rank mai bun.
Ajutor de „content writer” – de ce dau utilizatorii „search”?
Utilizatorii realizeaza interogari pe motoarele de cautare din varii motive:
In sectorul B2B…
- Pentru a afla mai multe despre categoria in care este inclus un produs
- Pentru a descoperi produse sau solutii
- Pentru a rezolva o anumita problema de business
- Pentru a se informa in legatura cu o noua abordare
In sectorul B2C…
- Pentru a gasi cea mai buna oferta
- Pentru a gasi cea mai apropiata locatie
- Pentru a gasi un produs sau serviciu promovat
Iata un exemplu clasic de traseu urmat de un cumparator:
Constientizare -> Interes -> Examinare -> Cumparare -> Post-cumparare -> Re-cumparare
Inainte de a incepe scrierea continutului, nu ar fi rau sa iti pui cateva intrebari legate de motivele care i-ar putea aduce pe cititori fata in fata cu randurile publicate de tine. Asta inseamna ca trebuie sa iti arunci un ochi pe caracteristicile principale ale publicului tinta, si sa te intrebi:
ᴥ Cauta utilizatorii informatii despre o anumita categorie de produse? (Constientizare / awareness)
ᴥ Cauta o solutie pentru o problema specifica? (Interes)
ᴥ Cauta o solutie oferita de o companie? (Constientizare-Interes)
ᴥ Cauta si compara produsele mai multor furnizori? (Examinare-Cumparare)
ᴥ Are nevoie de ajutor in legatura cu un produs cumparat de la tine? (Post-cumparare)
ᴥ Intentioneaza sa inlocuiasca sau sa actualizeze un produs si in acelasi timp vrea sa iti ramana fidel? (Re-cumparare)
Odata cunoscute motivele utilizatorilor, oferta de continut va putea lua forma dorita de acestia, care va atrage citirea si distribuirea generoasa a randurilor create de tine.