Eficienta marketing-ului de continut este o chestiune ce nu poate fi contestata de niciun carcotas. Business-urile care se folosesc de content marketing in mod inteligent infloresc si sunt vazute cu ochi buni de motoarele de cautare, care le ajuta sa creasca si in ochii utilizatorilor.
Toate bune si frumoase pana aici. Intrebarea e...de ce nu folosesti si tu content marketing-ul? Poate pentru ca afacerea ta e una…plictisitoare, si esti convins ca oamenii nu isi doresc sa fie bombardati cu continut din aceasta arie – fie ca e vorba de asigurari, tehnica dentara sau sisteme de arhivare.
Neil Patel demonteaza preconceptia unor proprietari de business-uri, transmitandu-le ca nu exista industrie plictisitoare, ci doar…scriitori neinspirati.
4 Pastile anti-plictiseala
Astazi, un business care nu spune nimic este un business mort. Invata sa te folosesti de continut pentru afacerea, indiferent care ar fi ea.
Pastila #1: Industriile „neatractive” se bucura de mai multe oportunitati
Nu e greu sa scrii despre moda, sanatate, politica, tocmai de aceea batalia pe frontul continutului din aceste zone este acerba. Cand vine insa vorba despre…asigurari de viata, de exemplu, volumul de continut publicat este mult mai redus. Competitia este una timida, majoritatea abtinandu-se din a oferi marketingului de continut un loc important in strategia generala. O mare greseala pe care tu, in mod inteligent, nu o vei face.
Pastila #2: Rezolva problemele clientilor tai
Probabil stii cum arata clientul tau ideal. Ii cunosti problemele, si nu ma refer doar la cele care ar putea avea vreo legatura cu produsul sau serviciul tau.
Avand aceste detalii despre el, incearca sa il ajuti, prin intermediul continutului publicat, sa isi rezolve o problema. Sa presupunem ca te ocupi de sisteme de ventilatie. Clientul tau este individul in cautarea unei solutii pentru casa, restaurantul, sau cladirea de birouri pe care o detine. Aflat in proces de constructie / renovare, are nevoie de ajutor mai amplu pentru finalizarea lucrarilor. Aici intervii tu, care printr-o bunavointa uimitoare, nu ii oferi doar sfaturi referitoare la ventilatie. Ce te costa daca il ajuti sa isi aleaga, sa zicem, si sistemul de iluminat? Ai inteles: descopera plaja pe care se plimba clientul tau si fa-ti de cap! Topic-urile vor curge, negresit.
Pastila #3: Relevanta este mai importanta decat traficul
Atunci cand creezi continut pentru site-ul / blogul tau, nu urma calea usoara care spune sa publici orice miroase viral. Continutul publicat trebuie sa fie relevant pentru business-ul si clientii tai, altfel nu va face decat sa atraga trafic inutil, care nu iti va aduce niciun beneficiu.
Pastila #4: Cititorii iubesc informatiile
Content marketing-ul nu inseamna doar continut amuzant si poze cu pisici. Inseamna crearea de continut cu adevarat util: infografice, articole bine documentate, articole de tip „Cum sa…” – toate acestea inseamna valoare adaugata pentru business-ul tau, transformandu-te intr-o sursa de incredere.
Concluzia? Nu exista industrii anoste, care nu au nimic de spus. Foloseste-te de continut si nu uita de marketingul din content marketing!
Regula de aur „Relevanta e mai importanta decat traficul”.Uneori, mai ales cand esti la inceput si traficul creste greu tinde sa fie uitata si incep sa apara tot felul de articole care nu au nici o legatura cu profilul blogului si targetul vizat. Cred ca se intampla pentru cele mai multe bloguri noi undeva dupa luna 6 care nu are o strategie foarte bine pusa la punct si batuta in cuie.