Pentru concursuri pe Facebook de nota 10…
…sfaturi pana la 9, restul e noroc. (continuarea „Mare concurs pe Facebook, mare!”)
4. Alege o aplicatie terta pentru a rula concursul
Administrarea unor concursuri pe Facebook implica obligatoriu folosirea unei aplicatii terte si in niciun caz nu trebuie realizata prin intermediul unui instrument al platformei sociale, cum ar fi wall-ul, Grupuri sau aplicatia de evenimente – asta daca nu cumva tii mortis ca Facebook sa iti inchida concursul si chiar pagina.
Aplicatia terta poate fi una creata chiar de tine sau poti apela la una din multele companii care se ocupa de astfel de software-uri. Ai grija doar sa optezi pentru o aplicatie flexibila, personalizabila, care sa nu iti puna bete in roate in desfasurarea concursului.
5. Alege un premiu relevant
Desi un iPad drept premiu iti poate ferici pagina cu un numar deloc de neglijat de like-uri, ar trebui sa vezi in aceste concursuri un prilej pentru a aduce in lumina reflectoarelor propriile produse ori servicii. Pana la urma, oamenii ajung (sau ar trebui sa ajunga) pe pagina ta deoarece sunt interesati sa afle mai multe despre ceea ce oferi. Este de dorit asadar ca premiul sa aiba legatura cu business-ul tau si mai mult, ca valorea lui sa reflecte efotul depus de participanti pentru inscriere.
Si pana aici ai luat nota de trecere la examenul „Concursuri pe Facebook”
6. Marele secret Keep it simple
Exista intr-adevar multe exemple de concursuri pe Facebook super-inovative care au reusit sa atraga atentia unui numar mare de utilizatori, insa in acelasi timp exista si mai multe exemple de astfel de concursuri care s-au dovedit a fi prea complicate. Asadar, ai grija la cerintele concursului, atat din punct de vedere al „probelor” de concurs , cat si din punct de vedere al informatiilor solicitate. Utilizatorii nu se vor ingramadi sa iti ofere informatii ca stare civila, ocupatie sau numar de telefon, mai ales daca le oferi un sticker… Limiteaza-te la nume, varsta si adresa de e-mail si lucrurile vor merge bine.
7. Spune lumii despre concursul tau!
Pe scurt, promovare promovare: pe Twitter, in newsletter-uri si prin remindere. E okay sa le reamintesti din cand oamenilor de concursul tau, insa ai grija sa iti si promovezi afacerea in acelasi timp. Nu vorbi numai despre concurs, caci e posibil ca oamenii sa isi piarda interesul. Pune detalii despre concurs pe pagina de pornire a site-ului tau si nu uita sa faci promovarea concursului parte integranta a strategiei de comunicare.
8. Ia in considerare Facebook Ads. Investitia in Facebook Ads se poate dovedi una extrem de profitabila din punct de vedere a popularitatii concursului. Cu ajutorul acestei forme de publicitate vei ajunge mai usor la publicul tau tinta, deoarece ai posibilitatea de a tria utilizatorii dupa considerente demografice si de…interese.
Si ultimul dar nu cel din urma sfat PRO concursuri pe Facebook…
9. Follow up! Partea interesanta (cel putin pentru tine) nu se termina odata cu incheierea concursului, chiar abia incepe. Dupa ce ai terminat cu promovarea, stabilirea castigatorilor si oferirea premiilor, e timpul sa iti oferi si tie un premiu. El consta in toate informatiile adunate despre si de la clienti, opinii si sugestii ale acestora, tot ce poti folosi pentru a imbunatati experienta clientilor si fanilor tai si pentru a atrage unii noi. Tine legatura cu fanii si dupa incheierea concursului si ii vei da pe spate cu atentia ta, pe cuvant de fan! 🙂
Asadar, pe locuri, fiti gata, START concurs!
tot mai multe țepe se dau pe facebook și devin neatractive