Atunci cand toata lumea organizeaza un concurs pe Facebook…
…fii tu acela care o face asa cum trebuie! Fii sincer, de cand ai lansat pagina de Facebook a brandului/ afacerii tale, te tot gandesti cum sa organizezi un concurs pe Facebook, unul care sa innebuneasca utilizatorii si sa atraga mii de Like-uri. Inainte insa de a da startul competitiei este bine sa iei in calcul cateva aspecte.
In primul rand, in caz ca te zbati in incertitudine si nu stii exact daca un concurs pe Facebook iti poate aduce beneficii pretioase, ei bine, afla ca ele –concursurile online pe reteaua de socializare a momentului- chiar functioneaza. Pe langa mult-doritele like-uri, concursurile iti pot oferi informatii valoroase despre clienti/ fani ai paginii. Mai sunt insa si carcotasi care se bat cu pumnul in piept spunand ca pentru ei pur si simplu acest timp de intrecere nu a functionat. Si atunci, te intrebi tu buimacit, functioneaza sau nu concursurile pe Facebook? Raspunsul cuprinde un DA si un DAR, astfel ca, pentru a te incununa cu lauri, trebuie sa: il faci asa cum trebuie, scopul clar sa fie acela de a atrage interactiune din partea utilizatorilor si nu doar Like-uri, sa ai un premiu bun si un design curat.
Cateva sfaturi care te vor ajuta sa rulezi asa cum trebuie un concurs pe Facebook
1. Pentru inceput, asigura-te ca ai nevoie de un concurs pe Facebook
Poate suna ciudat, insa exista unele afaceri care pur si simplu nu beneficiaza de pe urma concursurilor de pe reteaua tututor. De exemplu, daca ai o afacere de super-nisa, e posibil ca un concurs pe Facebook sa nu iti aduca un numar mare de clienti noi. Totusi, daca esti convins ca un concurs este potrivit pentru afacerea ta, urmatorul pas este sa iti setezi niste obiective clare. Vrei sa cresti notorietatea brandului sau poate ca vrei sa aduci in „lumina reflectoarelor” un produs nou? Vrei sa cresti nivelul de implicare al oamenilor care te urmaresc, sa strangi feedback sau sa castigi cativa avocati ai brandului? Ideea de baza ramane urmatoarea: nu porni un concurs doar pentru ca toata lumea face asta!
2. Hotaraste-te ce tip de concurs ti se potriveste!
Exista 4 tipuri mari de concursuri care se pot desfasura pe Facebook, si anume: tombola, eseu, foto si video. Tipul de concurs pe care il alegi este extrem de important deoarece fiecare dintre cele 4 tipuri atrage un public diferit.
3. Familiarizeaza-te cu politicile Facebook legate de concursurile desfasurate in acest spatiu!
De exemplu, stiai ca nu ai voie sa utilizezi o functie a retelei, cum ar fi butonul Like, ca metoda de votare sau de intrare in concurs? Stiu ca ai vazut asta peste tot, insa poate ca lucrurile ar merge mai bine pentru toata lumea daca s-ar respecta putin regulile gigantului social. Ai obtine cel putin o reactie sigura: ai reusi sa surprinzi lumea atunci cand nu le-ai cere utilizatorilor sa dea like paginii tale pentru a intra in concurs si poate…chiar ai reusi sa atragi mai multe like-uri relevante pentru pagina ta. Alte reguli Facebook vorbesc si despre cateva „calls-to-action” care nu ar trebui sa le practici: „Nu uita sa votezi” sau „Spune-le si prietenilor tai”, pe cover-ul Timeline-ului tau.
Una dintre cele mai importante reguli Facebook este sa nu asociezi in niciun fel concursul cu reteaua de socializare. Nu ar fi rau asadar sa specifici in mod clar in politicile desfasurarii concursului ca acesta nu este in niciun fel sponsorizat, aprobat sau asociat cu Facebook. Altfel, e posibil sa ai o surpriza neplacuta din partea Facebook si sa te trezesti cu concursul inchis sau chiar cu pagina.
Tine-te de blogul nostru pentru a doua parte a articolului: Mare concurs pe facebook, mare!…
Pana atunci ai timp sa te gandesti bine la primele 3 recomandari!
A doua parte a articolului o gasesti aici.
într-adevăr concursurile pe facebook nu sunt pentru incepatori, trebuie respectate anumite reguli. multumim ca ai impartasit cu noi aceste reguli de bun simt
Bun, hai sa ne intelegem. Citesc despre concursuri pe facebook materiale de la noi si din afara de vreo 2 ore. Contrar a ceea ce am citit, ia uite ce scrie in Facebook Page Terms, punctul E, Promotions, paragraful iii:
” You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.”
Treaba asta mie imi spune ca pot sa ii pun sa dea like la pagina mea, ca si regula de intrare in concurs, fara sa fiu in ilegalitate. Ma rog, la punctul urmator vine si spune un pic altceva.
Complicat 🙂