Concepte de marketing online…pe scurt
Atunci cand pasesti pentru prima data, timid, in marea si aglomerata lume a marketingului online, te impiedici inevitabil de numerosi termeni de care habar n-ai, acronime si englezisme care parca sunt puse special acolo pentru a te pune pe fuga. Nu te speria, insa, cu totii am trecut prin aceasta faza. Ca orice alta industrie, si marketingul online abunda in acronime si elemente de jargon. Din fericire, nu sunt atat de multe si nici atat de greu de inteles, cum e in cazul altor industrii. Sa vedem deci impreuna care sunt cele mai utilizate concepte de marketing online, in varianta scurta (acronime).
Concepte de marketing intrate la apa
1. SEO (Search Engine Optimization): proces de perfectionare a vizibilitatii paginilor web pentru motoarele de cautare, pentru obtinerea unui loc cat mai bun in rezultatele oferite de acestea (SERPs – search engine results pages)
2. SEM (Search Engine Marketing): toate tehnicile de marketing utilizate pentru imbunatatirea vizibilitatii unui site, inclusiv SEO si PPC. Acest termen este folosit in general de companii atunci cand se refera la modul in care activitatile de marketing online au influentat veniturile.
3. PPC (Pay Per Click): metoda de promovare prin care advertisirii platesc o anumita suma de bani atunci cand vizitatorii dau click pe o reclama. Cel mai popular exemplu de platforma PPC este Google Adwords, care permite plasarea de rezultate platite pe paginile de rezultate generate de motorul de cautare.
4. SERPs (Search Engine Results Pages): paginile pe care sunt afisate rezultatele motarelor de cautare.
5. CRO (Conversion Rate Optimization): Optimizarea ratei de conversie este o activitate importanta pentru marketerii online care doresc sa determine eficienta unui call-to-action. Atunci cand vizitatorii unui site sunt incurajati sa se aboneze la un newsletter, sa comande un produs sau sa acceseze profilul de pe o retea sociala al companiei, planul CRO ajuta la cresterea numarului celor care raspund la call to action.
6. PR (Page Rang): metoda patentata Google prin care motorul de cautare masoara importanta unui site, pe o scara de la 1 la 10.
7. CTR (Click Through Rate): rata de clic este un indicator care masoara frecventa cu care cei care vad o anumita reclama dau clic pe ea.
8. CPC (Cost Per Click): costul pentru fiecare clic efectuat pe anuntul publicitar
9. CPM (cost per mille): costul suportat pentru 1.000 de vizualizari; reclamele CPM se platesc indiferent daca exista sau nu click-uri.