Ce inseamna o comunitate Facebook
Incerci sa iti construiesti o comunitate Facebook cat mai numeroasa si cat mai activ implicata? Ca sa lamurim lucrurile de la inceput, numarul de like-uri oferit paginii tale de Facebook nu este in niciun caz singurul parametru al succesului, iar atunci cand spui comunitate Facebook, te referi la oamenii care chiar te urmaresc, sunt interesati de ceea ce le comunici si, foarte important, participa activ la dialog. De cand ne-a „fericit” cu butonul Promote, Facebook ne-a obligat sa ne reamintim un mare aspect, acela ca fanii paginii noastre de Facebook nu ne apartin. Ei nu sunt o baza de date la care avem acces oricand si catre care putem trimite oricand un mesaj, caci adevarul este ca doar un mic procent din numarul de fani- cei care au dat like paginii – vad postarile noastre.
Aspectul principal pe care trebuie sa te concentrezi atunci cand iti setezi in minte ca obiectiv crearea unei comunitati cat mai puternice, cat mai…vii, este sa incerci sa atragi ca fani oameni din targetul tau si apoi sa comunici astfel incat sa creezi continut viral. Viralitatea unui mesaj reuseste, din fericire, sa-i puna bete-n roate butonului Promote si ne permite sa distribuim mesajul unui numar cat mai mare de utilizatori.
Trucuri care te pot ajuta sa construiesti o comunitate Facebook
1. Conecteaza-te cu alte pagini de Facebook. Aceasta este o tactica puternica atunci cand vrei sa iti construiesti o comunitate Facebook. Ia legatura cu adminii unor pagini a caror audienta te intereseaza si incearca sa ii convingi sa faceti cross-promotion. De exemplu, daca detii un magazin de inghetata si vrei sa cresti comunitatea Facebook, poti colabora cu o pizzerie, fiecare distribuind din cand in cand postari pe pagina celuilalt. „Aventura” (joint venture este englezismul pentru acest tip de colaborare) iti aduce vizibilitate extinsa si posibilitatea de a-ti extinde comunitatea de pe reteaua sociala.
2. Distribuie continut original. Continutul este inca rege, iar atunci cand oamenii iti ditribuie continutul, numele tau circula odata cu el. Ai grija ca ceea ce distribui sa nu iti puna un blazon nedorit si ca ceea ce distribui iti apartine si ofera valoare comunitatii tale. Pe langa text si foto, continutul video este o adevarata vedeta in devenire. Nu multe branduri distribuie continut video propriu, asa daca faci asta o sa cresti sigur in ochii utilizatorilor Facebook.
3. Taguieste-ti pagina pe profilul personal. Dupa cum sigur ai observat, paginile nu sunt atat de vizibile la News Feed pe cat sunt profilele de utilizatori, asa ca bunul simt ne indeamna sa ne promovam pagina cu ajutorul profilului personal. Pe pagina personala, in campul de „Update status” tasteaza simbolul @ si apoi incepe sa scrii numele paginii tale pana cand poti sa o selectezi din meniul drop-down. Dupa ce dai share, oamenii vor putea da like mai usor paginii tale, avand aceasta optiune doar prin tinerea cursorului pe numele paginii. Iata o metoda rapida, click-effective care te poate ajuta sa iti cresti usor comunitatea.
4. Leaga-ti profilul personal cu pagina Business. Cum asa? Simplu, trebuie doar sa listezi locul unde lucrezi si sa pui link direct catre pagina de Facebook a business-ului tau.
5. Adauga un link catre pagina de Facebook in semnatura de email.
6. Comenteaza pe alte pagini cu numele paginii tale de Facebook si nu cu numele personal. Cauta-ti audienta si implica-te in discutii, crescand astfel vizibilitatea paginii tale. Nu multi fac asta.
7. Adauga un cod QR pe cartea ta de vizita. Cate carti de vizita imparti zilnic? Pune un cod QR pe cartile de vizita cu link catre pagina ta de Facebook. Astfel, cei care vor primi cartile de vizita nu vor avea nicio problema in a-ti gasi rapid pagina, facand acest lucru intr-un mod mult mai distractiv decat cel clasic.
Foarte interesant ceea ce se poate face cu facebook si foarte documentata prezentarea ta.
Sincer sa fiu pana aseara eram in categoria „adversarilor” stilului facebook considerand ca este numai o modalitate prin care tinerii cu cosuri pe fata cauta sa-si arate capacitatile.
Sa fim intelesi, nu ma consider un retrograd dar pentru comunicare am considerat ca este arhisuficent e-mail .
Aseara insa am aflat ca facebook poate prelua rolul unui site avand avantajul traficului mult mai mare si a faptului ca neavand nevoi de cumparare domeniu, host, construire site etc. , etc. este mult mai la indemana oamenilor obisnuiti.
Eu sunt un „om obisnuit” care doreste sa creeze o COMUNITATE la nivel NATIONAL cu oameni care au interes pentru tema pe care vreau sa o propun.
Azi nu am citit decat pagina de prezentare „Ce inseamna o comunitate facebook” dar am vazut ma menu-ul acestui … ( scuze inca nu am invatat denumirile tipice face book si nu stiu ce nume sa folosesc pt ce ai facut tu ) dar am vazut ca oferi multe ” carari sau sosele de discutii pe marginea comunitatilor face book asa ca voi fi un vizitator fidel pt ca in mod sigur MA INTERESEAZA temele prezentate de tine.
Felicitari, vrei nu vrei :)) te-ai facut cu un nou prieten.
O zi buna,
Razvan