Lectie de comunicare scrisa
Indiferent de platformele de Social Media pe care le folosesti pentru promovarea afacerii tale – Twitter, Facebook, LinkedIn, etc. – nu trebuie sa uiti ca acest mediu de comunicare scrisa reprezinta de fapt o conversatie. Asadar, opreste-te din scris romane si pregateste-te sa „vorbesti”.
Succesul in Social Media vine asadar daca nu doar furnizezi informatii, ci daca te angajezi in discutii cu membrii comunitatii online. Pentru a intretine conversatia, trebuie sa actualizezi frecvent continutul, sa postezi cat mai des si sa le raspunzi prompt celor care ti se adreseaza.
Cateva sfaturi de comunicare scrisa pe retele sociale
1. Aloca zilnic, sau o data la 2-3 zile, timp pentru a posta continut nou si incearca sa raspunzi mesajelor si comentariilor cat mai repede- in maxim 24 de ore…
2. Less is more. Nu te inscrie pe toate retelele de social media daca nu sunt potrivite activitatii tale si daca nu ii adapostesc virtual pe oamenii din targetul tau. Nu uita ca trebuie sa dedici timp pentru administrarea conturilor. Alege 2-3 retele pe care sa le exploatezi la maxim, in loc sa iti afectezi imaginea prin zeci de conturi inactive.
3. Comunici ca o persoana, nu ca o companie. Desi in mod clar trebuie sa urmezi interesele companiei, nu trebuie sa pierzi din vedere faptul ca utilizatorii ar conversa mai degraba cu o persoana reala, decat cu un brand impersonal. Ai grija asadar ca interactiunea cu memebrii retelei sa fie personala, sa dialoghezi ca o persoana reala, nu ca o marca.
4. Rabdarea este cheia succesului
Este nevoie sa fii persistent pentru a-ti construi o prezenta solida in cadrul retelelor sociale. Daca tii cont de aceste sfaturi si nu astepti ca rezultatele sa apara peste noapte, vei reusi cu siguranta sa iti atingi obiectivele propuse pentru activitatea pe Social Media.
Comunicare scrisa…in continua schimbare
Nu uita ca retelele de social media sunt intr-o continua schimbare si din acest motiv trebuie sa tii pasul si sa te adaptezi modificarilor. Evita insa impulsul de a te duce pe o retea sociala doar pentru ca este „cool”. Du-te acolo unde se duc si clientii tai/ potentialii clienti!