Un raspuns rapid al tehnologiei: codul QR
Cred ca este clar deja pentru toata lumea ca una din cheile succesului SEO este reprezentata de un continut actualizat, nou si proaspat. Indiferent ca faci acest lucru cu ajutorul unui blog, sau iti actualizezi pagina principala cu noi oferte, cupoane sau produse, trebuie sa faci cumva ca Google sa afle sa site-ul tau este in viata. Pentru afacerile mici in special, SEO a venit cu multe beneficii in “traista”…
Ai deja un continut proaspat, interesant si bine optimizat si te intrebi ce minunatie ar putea sa mai apara in interesul afacerii tale?
Ai auzit de codurile QR? Te-am bagat in ceata? Daca da, iti propun sa deslusim impreuna aceasta necunoscuta, atat de…intriganta.
Ce este codul QR si de unde vine el?
Raspunsul la a doua intrebare este mai scurt asa ca o sa incep cu el. Codul QR vine din Japonia, unde aceste coduri sunt extrem de frecvente. QR este prescurtare de la quick response – codurile pot fi citite rapid de telefoanele mobile de tip smartphone, reprezentand de cele mai multe ori (in mod codificat) adrese de situri de Internet (de tip URL). Un software cititor interpreteaza si descifreaza codul, iar browserul telefonului te directioneaza catre URL-ul in cauza.
Specialistii in marketing preconizeaza ca, in curand, vom vedea aceste coduri peste tot: in paginile revistelor, pe panouri publicitare, pe pagini web si chiar pe tricourile prietenilor…
Codul QR si beneficiile pe care le va aduce afacerii tale…
Desi codul QR este un instrument de marketing inca “in fasa”, avantajele utilizarii acestei tehnologii se vor vedea cu siguranta in timp.
- In cazul in care adaugi codurile pe site-ul tau, Google va recunoaste si va “aprecia” modificarea. In timp, motorul de cautare va introduce cu siguranta codul QR printre parametrii de indexare, aducandu-ti un avantaj clar in fata competitiei.
- Desi nu sunt multi in acest moment, cei care utilizeaza codurile QR iti vor aprecia deschiderea catre tehnologie si se vor transforma in “clienti fideli” ai paginii de Facebook, Twitter, MySpace, YouTube etc.
Cum introduci codul QR in strategia ta de marketing?
Poti incepe prin a genera un astfel de cod pentru fiecare produs de pe siteul tau, continand datalii despre produs, numar de contact si un URL link pe care il pot accesa de pe telefonul mobil. Poti adauga un cod QR chiar si pe cartea ta de vizita, cu informatiile tale de contact, astfel incat persoana care acceseaza codul sa te poata adauga cu usurinta la contacte.
Poti sa adaugi codurile pe orice tip de spatiu publcitar: fluturasi, postere, invitatii, reclame TV si le poti adauga un continut variat:
- Detalii despre produs
- Date de contact
- Informatii despre o anumita oferta
- Informatii despre un eveniment
- Detalii despre un concurs
- Un cupon
- Linkuri catre conturile de Twitter, Facebook etc.
- Un link catre un filmulet postat de tine pe Youtube…
Se pare ca viitorul este al online-ului mobil, nu-i asa?!