Atunci cand iti doresti un site atractiv si eficient pe piata digitala, este absolut obligatoriu sa incluzi in planul tau de marketing cele mai bune canale online pe care iti poti face reclama. Nu exista un raspuns standard la intrebarea “care sunt site-urile ce iti ofera cele mai bune oportunitati de advertising online?”. Raspunsul depinde de produsele tale, de publicul pe care iti doresti sa il atragi, precum si de alti factori. Iata insa o gama larga de optiuni din care sa incerci sa o alegi pe cea mai potrivita.

Facebook

postari facebook

Facebook-ul a devenit atat de prezent in vietile noastre incat compania spune ca 1 din 5 minute petrecute de utilizatori pe mobil sunt fie pe Facebook, fie pe Instagram. Aproximativ 2 miliarde de persoane se logheaza pe Facebook in fiecare luna, foarte multi utilizatori Facebook urmarind si interactionand cu diferite branduri de pe platforma.

O metoda foarte eficienta de advertising pe Facebook este publicitatea platita, ce permite promovarea pe feed-ul unui numar mare de persoane si, astfel, sa ajungi in prim planul atentiei publicului de care esti interesat.
Reclamele platite pot fi postari promovate (arata ca o postare obisnuita dar au o probabilitate mai mare de a aparea in feed-uri); reclame display (inserate in feed sub forma de videoclipuri, slide-uri, sau fotografii); reclama in aplicatia independenta Messenger.

Facebook permite un grad extrem de mare de segmentare si targetare a pietei, ceea ce te ajuta sa economisesti sume mari de bani, evitand click-urile inutile.
La categoria dezavantaje retinem numarul mare de branduri care concureaza pentru spatiul de reclama platita, ceea ce duce la costuri ridicate.

Instagram

Instagram, detinut tot de Facebook, confera acces la un public urias, 500 de milioane de utilizatori deschizand Instagram in fiecare zi.
Instagram este o platforma extrem de atractiva din punct de vedere vizual si deci un loc ideal daca produsele tale se preteaza la foto si video-uri. Platforma iti permite sa adaugi adresa afacerii tale si numarul de telefon la toate postarile, ceea ce inseamna ca va fi mai usor pentru potentialii clienti sa ajunga la tine.

Pentru cei cu un bagaj solid de cunostinte despre device-urile mobile, utilizarea Instagram este intuitiva. In plus, majoritatea telefoanelor smart au camere extrem de calitative si instrumente pentru editare, ceea ce inseamna ca poti crea o campanie publicitara completa si profesionala, direct de pe telefon.
Pe de alta parte, insa, nu se pot accesa caracteristicile complete ale Instagram decat de pe aplicatia mobila, un dezavantaj pentru cei care prefera sa isi gestioneze afacerea de pe un device desktop.
In plus pentru rapoarte detaliate legate de potentialii clienti si de comportamentul de achizitionare al acestora, e posibil ca Instagram sa nu fie suficient.

Google AdWords

Desi implica ceva cunostinte tehnice pentru maxima eficienta, Google AdWords poate fi cea mai buna optiune de advertising online pentru branduri de pe nise variate.
Unele dintre avantajele Google AdWords sunt targetarea reclamelor pe considerente geografice sau demografice.

Una dintre problemele generale legate de Google AdWords este numarul mare de caracteristici si interfata coplesitoare la prima vedere, dar care cu tutorialele adecvate poate fi usor gestionata.
Un alt dezavantaj este acela ca o campanie AdWords poate deveni rapid foarte scumpa, fara controlul adecvat. AdWords necesita multa interactiune directa, targetare atenta si reconsiderare din mers a traseului. Insa poate fi cea mai buna optiune de advertising online odata ce inveti cum sa profiti de puterea sa.

Google Display

Reclamele Display nu apar in rezultatele cautarilor, ci sunt incluse pe website-uri, Google spunand ca reteaua sa de reclame ajunge la 90% dintre utilizatorii de internet si este afisata pe doua milioane de site-uri.
Reclamele Google Display apar ca bannere sau ca boxuri mici pe site-uri care promoveaza produse sau servicii si au in general legatura cu produse pe care le-ai cumparat online sau cu continutul de pe site.

Desi exista experti care sustin ca reclamele Google Display nu ajung la utilizatori in momentul oportun (nu atunci cand acestia fac cumparaturi), expunerea – indiferent de moment – poate fi utila in crearea unei relatii ulterioare.
Un avantaj important al Google Display este ca reclama poate ajunge la public fara sa fie necesar sa platesti, pentru ca vorbim despre reclama de tip Pay-per-Click. Asta inseamna si ca un utilizator de internet iti poate vedea reclama si poate sa nu dea click pe ea chiar atunci ci sa te caute mai tarziu.

Bing

Potrivit Miscrosoft, in fiecare luna se fac aproximativ 5 miliarde de cautari pe Bing. Audienta include 68 de milioane de oameni la care nu ajung deloc advertiserii care se promoveaza cu ajutorul produselor Google. Astfel, reclama pe un site utilizat de publicul tau dar uitat de concurenta iti confera o sansa in plus de a capta atentia.
In plus, instrumentele Bing iti permit sa importi campaniile de pe Google AdWords, ceea ce poate economisi foarte mult timp pentru research. De asemenea, Bing are o gama larga de instrumente de invatare care te ajuta sa te familiarizezi cu reteaua.

Advertiserii de pe Bing spun ca le place transparenta si controlul pe care il au. Ei pot vedea cat costa click-urile pe fiecare site si pot elimina partenerii pe care ii considera prea scumpi pentru rezultalele oferite.
Desi fiecare campanie este diferita, exista dovezi ca reclama pe Bing este mult mai ieftina pentru campanii similare, un avantaj pentru brandurile mai mici.
Cu toate acestea nu trebuie sa uitam ca este o retea de advertising mult mai mica decat cea oferita de Google.

Twitter

retele de socializare online

Cu aproximativ 500M de tweet-uri zilnic, Twitter este o platforma extrem de activa, ideala atat pentru persoane fizice, cat si pentru influenceri si branduri. Insa acest lucru poate ingreuna, pe de alta parte, vizualizarea tweet-urilor individuale.
Reclamele pe Twitter pot fi sub forma de tweet-uri promovate (au aspect similar tweet-urilor obisnuite, dar pot fi vazute chiar si de catre cei care nu urmaresc brandul), conturi promovate (intregul cont ajunge in prim planul atentiei potentialilor utilizatori, pentru a castiga noi urmaritori). Utilizatorii Twitter sunt foarte deschisi la acest gen de reclama, 85% spunand ca in acest mod pot gasi produse si servicii noi.
Trendurile promovate plaseaza subiectele pe care le vrei in feed-ul de trending al utilizatorilor, in partea stanga a ecranului, un aspect ce poate contribui la cresterea angajamentului.