cel mai valorosCum protejam cel mai valoros bun din „seiful” companiei?

Daca e sa tragem cu ochiul la averea micii sau marii companii ce iti apartine ori pentru care asuzi ca angajat, in „cufarul” de lucruri pretioase, sade unul care iti ia ochii cu stralucirea lui. In functie de companie, averea ia forme diferite, insa cel mai valoros bun are mereu aceeai forma. Despre ce sa fie vorba oare?

Sa vedem intai despre ce nu este vorba…

Cel mai valoros buna al tau nu este:

  • Site-ul de prezentare. Il ai, il controlezi, si de-a lungul timpul, daca te ingrijesti de el, devine din ce in ce mai valoros insa…nu cel mai valoros bun al tau.
  • Lista de contacte. Continand date de contact ale clientilor, potentialilor clienti sau colaboratorilor, lista este intr-adevar un lucru pretios, pe care l-ai castigat prin munca. Si totusi nu vorbim despre cel mai valoros bun pe care il detii.
  • Continutul. Cantareste enorm, insa nu este nici el „icoana” in fata careia ar trebui sa iti inchini multumirile pentru succesul tau.
  • Nu e vorba nici de produsele/ serviciile pe care le intinzi lumii…

Cel mai valoros bun – descifrarea misterului

And the winner is: Publicul, doamnelor si domnilor! Auditoriul, oamenii cu care vorbesti in fiecare zi, cu care te straduiesti sa creezi o conexiune puternica si de lunga durata. Ei sunt cu adevarat comoara ta.

Atata vreme cat relatia cu publicul tau este una sanatoasa, afacerea poate creste nestingherita. Iata si cateva recomandari pentru a creste valorea acestui bun de pret.

Cel mai valoros bun, lustruit bine:

1. Publicul este pe primul loc…intotdeauna! Dintre toate lucrurile de valoare, oamenii carora te adresezi sunt singurii de neinlocuit. Daca un site poate fi lovit de un meteorit, lista de contacte poate sa fie mancata de vreun gremlin, ei bine, cand vine vorba de oamenii carora te adresezi, trebuie sa te dai de trei ori peste cap pentru a nu-i pierde.

2. Continut plin de continut… o fi „continut” cuvantul care creeaza cel mai mare buzz in 2012, insa asta nu inseamna ca este un moft. Nicidecum. Avem de-a face aici cu un fenomen, cu cel mai inteligent instrument de construire a loialitatii publicului tau. Foloseste-te de el cu cap!

3. Cunoaste-ti auditoriul. Daca iti definesti publicul ca „toti oamenii care au puls” e posibil sa vorbesti o limba pe care sa nu o intelege cu adevarat nimeni. Una din regulile de baza ale comunicarii in marketing este sa ii cunosti in amanunt pe cei carora te adresezi, sa ii stii pe de rost pe cei carora vrei sa le intinzi haina de client.

4. Gandeste-te bine la lucrurile pentru care vrei sa devii faimos. Daca renumele tau este acela de…geniu in materie de manipulare, e posibil sa te lovesti de o oarecare reticenta din partea celor cu care „te ai in vorbe”. Construieste-ti o imagine care sa nu tipe ingamfare, disperare, nesiguranta, pastreaza-ti verticalitatea si misterul… Cheia este sa ii convingi pe cat mai multi sa te caute, nu sa te transformi intr-un „stalker”.

5. Spune adevarul si numai adevarul. Minciuna, dupa cum stim cu totii, are picioare scurte. Insa, de cand tehnologia noua ne tine conectati 24/ 24 la informatie, minciuna aproape ca a ramas fara picioare. Nu uita: odata ce le-ai pierdut increderea, e posibil sa ii pierzi definitiv.

6. Asculta mai mult decat vorbesti. Despre un scriitor valoros se spune ca trebuie sa citeasca mai mult decat scrie, lucru pe care il poti transpune si in relatia ta cu publicul. Daca nu ii asculti, nu vei sti cum trebuie sa le vorbest, cum ii poti „vraji” eficient. Pierzi timp si, stii si tu…timpul costa.

7. Cu un ochi la ei, cu celalalt la produsele/ serviciile tale. Pretuieste-i, respecta-le inteligenta, cinsteste timpul pe care ti-l ofera, insa nu te abate de la scopul tau final: acela de a vinde. Nu te pierde in politeturi, caci ele nu te vor scoate din faliment.

Vorba lunga saracia omului, hai succes!