Clientii multumiti, pe termen lung, au o probabilitate statistica mai mica de a renunta la serviciile tale. Suplimentar, un client fidel tinde sa fie mai putin sensibil la pret. Studiile arata ca clientii care se simt bine sunt mai putin preocupati de ceea ce platesc.
De asemenea, un alt studiu arata ca 63% dintre clientii care au folosit chat-ul live tind sa revina mai degraba decat cei care nu l-au folosit. Clientii fideli tind sa cumpere mai des si sunt mai putin costisitor de intretinut datorita familiaritatii cu afacerea ta si a proceselor din spatele acesteia.
Cand clientii simt ca vocea lor este auzita si vorbesc cu o persoana din spatele companiei, este mai probabil sa aiba o legatura mai puternica cu afacerea ta si sa impartaseasca experienta lor pozitiva.
Din motivele enumerate mai sus, rezulta ca asistenta online oferita de companii specializate reprezinta un punct forte al unei afaceri online. Aceste servicii includ atat instalarea chatului online cat si functiile aferente, precum si gestionarea eficienta a ferestrelor de chat. Tot ce trebuie sa faci este sa oferi echipei toate infromatiile care vrei sa ajunga la clientul tau.
Iata cateva sfaturi oferite celor care doresca sa inceapa utilizarea chat-ului live:
- Asigura-te ca ai cel putin un operator care va fi disponibil pentru majoritatea zilei de lucru. (Daca chat-ul live este mai mult deconectat decat online, poate avea o influenta negativa.)
- Antreneaza-ti echipa. Asigura-te ca agentii de chat au cunostinte suficiente pentru a raspunde la intrebarile clientilor. Doteaza echipa cu abilitati de vanzare – iti va creste rata de conversie si va creste vanzarile.
- Ofera o experienta umana – motivul pentru care se recomanda chat live este de a aduce ajutor uman experientei de cumparaturi a clientului. Furnizarea de raspunsuri robotice poate ucide eficacitatea chat-ului live.
- Invata de la clienti – analizeaza si urmareste cele mai frecvente probleme cu care se confrunta clientii
- Urmareste performanta agentilor angajati – cu ajutorul chatului live poti analiza cu usurinta performanta reprezentantilor serviciului pentru clienti. Functiile avansate iti permit sa urmaresti direct daca a fost facuta o achizitie dupa sau in timp ce discuta cu un reprezentant, cate chat-uri au fost deschise in timpul orelor de munca si multe altele.
Atentie la alegerea cuvintelor!
Cand utilizam canale de comunicare scrisa, cuvintele pe care le alegem pot afecta modul in care este inteles mesajul nostru. Oamenii care folosesc chat-ul live nu sunt, de obicei, experti in subiectul despre care ne intreaba, asa ca incarcarea unui raspuns cu termenii si jargonul din industrie nu va face decat sa creeze si mai mari confuzii.
Determina clientii sa inceapa sa vorbeasca cu tine prin intermediul invitatiilor de chat
Software-ul de chat live este incontestabil un mod eficient de a comunica cu clientii. Dar este suficient in 2020? Probabil ca nu – in majoritatea cazurilor, comunicarea nu se opreste la terminarea unui chat. De obicei, este prima interactiune cu un potential client. Este posibil ca, dupa o discutie, sa fie nevoie sa trimiti un e-mail sau sa accesezi un apel rapid, care ar necesita utilizarea unor instrumente sau software