Canale de comunicare multe si intortocheate
In ziua de azi, drumul consumatorului pana la decizia de cumparare este unul lung si plin de opriri. Inainte de a se hotari asupra produsului / brandului pe care il va achizitiona, consumatorul trece prin mai multe canale de comunicare care ii influenteaza decizia. Cu ajutorul lui Google, am descoperit si cercetat harta canalelor strabatute de cumparator pana la destinatia finala, actul cumpararii.
Exista doua categorii mari de canale de comunicare (marketing)
1. De asistenta: insotesc consumatorul pe traiectoria: awareness – reflectie – intentie
2. De interactiune finala: foarte aproape de momentul deciziei de cumparare
In functia de industria din care face parte produsul/ serviciul si tara careia apartine cumparatorul, canalele de marketing pe care le acceseaza acesta in calatoria sa spre decizia de cumparare, precum si apartenenta canalelor la cele doua categorii enumerate mai sus, difera.
Infograficul realizat de cei de la Google ne ajuta sa ne facem o imagine asupra comportamentului de utilizare al canalelor de marketing in functie de cele doua variabile: industrie si regiune.
De asemenea, este foarte interesant de observat variatia pe care o sufera lungimea calatoriei consumatorului pana la decizia de cumparare in functie de variabilele pomenite mai sus, precum si felul in care influenteaza acest indicator valoarea achizitiei. De regula, achizitiile complexe si cele…costisitoare implica trasee mai lungi – Google ne pune la dispozitie un al doilea infografic in care putem vedea numarul de zile / pasi pana la achizitie, in functie de industrie si regiune.