call to actionButonul Call to action: Apasa-l, apasa-l, apasa-l!

Site-ul e gata. Designul si functionalitatea sunt gata sa intalneasca ochiul critic al utilizatorului, specialistii SEO l-au „dichisit” pentru motoarele de cautare, ce mai, e gata sa fie indexat… Si acum, tot ce trebuie sa faci este sa te relaxezi si sa astepti vizitatorii. Gresit! Chiar daca optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) iti poate creste considerabil traficul pe site, nu iti doresti presupun sa ai de-a face cu simpli spectatori ai site-ului tau, ci cu utilizatori. Iar pentru asta ai nevoie de un simplu buton, numit: Call to action.

Scopul acestui buton este de a-i transforma pe spectatorii pasivi in utilizatori activi, oferindu-le posibilitatea de a obtine un beneficiu prin intermediul site-ului. In functie de tipul site-ului, exista mai multe variante de butoane call to action.

Tipuri de Call to action:call to action

  • Bloguri – comment, subscribe to feed, subscribe to comments,tweet, bookmark, stumble, digg;
  • Site de prezentare – contact, call now, sign up for a free newsletter, take the tour, request a free quotation;
  • Site e-commerce – view demo, register, download, order now, buy now, add to shopping cart;
  • Newsletter – viw more, go to site, buy not… si variantele lor in romana.

Pentru ca butonul de Call to action sa fie unul cat mai popular, el trebuie sa induca o stare de urgenta, asociata cu un beneficiu, ca de exemplu:

– deadline pentru comanda

– pret promotional pentru o perioada de timp limitata

– free gift (primirea unui cadou pentru cumpararea unui produs)

– not available in store (produs disponibil doar pe site)

Alte elemente care au darul de a scoate in evidenta butonul Call to action sunt:

  • Culoarea – trebuie sa contrasteze cu fundalul paginii  (culorile cele mai utilizate sunt portocaliu, galben, alb, rosu);
  • Mesajul – utilizarea unor verbe care imping la actiune, nu trebuie folosite fraze pasive, generale;
  • Marimea butonului – trebuie sa fie cel mai mare buton din pagina;
  • Amplasarea in pagina – langa punctele de interes (titlu, meniu, imagini)
  • Spatiul adiacent – botonul Call to action nu trebuie ingramadit printre alte elemente, ci are nevoie de un spatiu adiacent generos, pentru ca utilizatorii sa nu piarda din ochi importantul buton.

Call to action: foloseste Call to action!…

…asta doar daca vrei ca tot mai multi plimbareti din online sa poposeasca din ce in ce mai des si mai mult pe site-ul tau.