Business blog. Vezi ce poate face pentru afacerea ta
Ce este un business blog? Desi sensul se desprinde usor chiar din titulatura, pe scurt, un business blog reprezinta blog-ul unei companii. Acest jurnal online care dainuieste in spatiul virtual de mai bine de un deceniu, a trezit de ceva vreme si interesul companiilor, care s-au gandit ca ar fi bine sa profite de atuurile lui, tranformandu-l intr-un instrument de marketing.
De ce utilizeaza companiile business blog-uri? De ce nu este suficient un simplu site de prezentare pentru o companie?
Business blog. Atuurile unui jurnal online corporatist
Iata care sunt calitatile pe care le are un business blog si, in acelasi timp, motivele pentru care atat de multe companii si-au creat un astfel de blog:
- Este o modalitate extrem de facila de a tine legatura cu proprii clienti. Pe business blog clientii pot afla mai multe despre companie, despre produsele acesteia, despre noile aparitii… Spre deosebire de un site de prezentare, limbajul utilizat pe un business blog poate fi mult mai relaxat. Se poate apela chiar la umor.
- Cale de comunicare cu proprii angajati. “Cea mai valoroasa resursa din compania mea”- asa ii numeste Bill Gates pe angajatii Microsoft, si avea dreptate. Un business blog le ofera ocazia tuturor angajatilor sa fie informati si sa isi poata exprima opiniile, sugestiile.
- Instrument de recrutare. Alaturi de site-ul de prezentare, un business blog este un instrument perfect de recrutare, de unde potentialii angajati pot afla mai multe despre cultura organizationala, despre felul in care compania interactioneaza cu angajatii, despre politicile interne etc.
- Alternativa ieftina pentru prezenta online. Un business blog poate inlocui un site de prezentare, atunci cand compania nu dispune de suficiente resurse financiare pentru realizarea si intretinerea unui site propriu.
- Un mijloc de informare rapid. Prin intermediul unui business blog, compania isi poate tine la curent clientii si angajatii cu toate informatiile noi, continutul unui blog fiind mult mai usor de actualizat decat un site web.
- Mijloc de generare de trafic. Motoarele de cautare indexeaza mult mai rapid blogurile, in principal datorita publicarii frecvente de continut nou. Acest lucru aduce trafic, in special daca business blog-ul este si optimizat SEO.
Cam acestea ar fi principalele atuuri ale unui business blog…
…si principalele motive pentru care multe companii, din Romania si de peste hotare, s-au transformat in bloggeri de succes… Un business blog s-a dovedit a fi un instrument deloc costisitor de marketing si, cu putin efort, unul extrem de eficient in eforturile de promovare ale companiilor.