brand social

Brand social, produs al epocii Social Media

Pe masura ce ne adancim in epoca de aur a social media, companiile nu isi mai permit luxul de a avea un monolog de genul: “Noi suntem cei mai tari! Crede-ne pe cuvant!”. In acelasi timp, ele, companiile, nu isi permit nici sa taca in fata unui auditoriu care adreseaza necontenit intrebari. Aceste lucruri par destul de clare, in contextul unei „lumi sociale” in care viteza de comunicare a devenit supersonica.

Pe masura ce Social Media creste, creste si nevoia consumatorilor de a interactiona cu cei care le furnizeaza produse, servicii. Din acest motiv, companiile se straduiesc in numar din ce in ce mai mare ca efortul pe care il depun consumatorii pentru a transmite un mesaj sa fie minim, iar comunicarea sa se realizeze in timp real.

Intr-un final, multi au inteles ca brandul traditional trebuie sa se transforme intr-un brand social, care transmite un mesaj convingator, consistent, fara pauze sau bajbaieli ale adevarului.

Ce este un brand social?

Pentru a-ti putea transforma brand-ul intr-unul social, ar trebui sa ai o idee, doua, despre profilul unui brand social:

1. Un brand social nu transmite pur si simplu mesaje, ci creeaza valoare in cadrul propriei comunitati.

2. Brandul furnizeaza continut ce poate fi descris ca fiind informativ, util, distractiv, stimulativ. Brand-urile sunt considerate inca totemuri care ne reflecta personalitatea.

3. Un brand social este veridic, irezistibli, autentic si transparent.

4. Timpul de reactie, de raspuns in Social Media este un factor critic, care valideaza sau nu un brand ca fiind unul social.

5. Un brand social are personalitate, personalitate care trebuie definita cu atentie. Personalitatile multiple nu sunt gustate de publicul internaut, asa ca ai grija ca brandul tau sa isi pastreze personalitatea pe toate canalele sociale unde converseaza cu utilizatorii. Doar asa, mesajul pe care il va transmite va fi unul convingator.

6. Un brand social castiga increderea audientei prin autenticitatea informatiilor pe care le posteaza. El satisface si depaseste asteptarile auditoriului, distrand, in acelasi timp.

7. Un brand social recunoaste atat sentimentele pozitive, cat si cele negative.

8. Un brand social reprezinta produse de calitate, un angajator bun si servicii excelente de lucru cu clientii.

9. Un brand social isi defineaste obiective cat mai simple si se asigura ca toate activitatile pe care le intreprinde sunt indreptate inspre acele obiective.

In mare, asa arata un brand social…

… un produs al epocii Social Media, al asteptarilor in continua si sigura creste ale consumatorilor- utilizatori de internet. Deci, cat de social e brandul tau?