Brand Equity: cu brandul la cantarit
Pentru cei nefamiliarizati cu termenul, Brand Equity desemneaza valoarea unui brand. De ce criterii tinem cont atunci cand punem greutati pe cantarul de brand? Ei bine, ele sunt urmatoare:
- Nivelul de loialitate fata de marca
- Notorietatea numelui
- Calitatea perceputa
- Asocierile puternice cu brandul respectiv
- Alte active aflate in proprietatea marcii: patente, marci inregistrate, relatii din interiorul canalelor de distribuite etc.
Un criteriu pe care tehnologia l-a pus pe cantarul Brand Equity si a carui greutate nu poate fi contestata de nimeni – nici macar de cei care cantaresc „din priviri” – este pozitia brandului in SERPs (search engine results pages).
Pozitia brandului in SERPs si relevanta pentru Brand Equity
Conform unui studiu realizat de Conductor, se pare ca pozitia in SERPs influenteaza serios anumiti indicatori ai succesului acestuia, printre care notoriatea sa, calitatea si intentia de achizie a brandului.
Testul a fost realizat cu ajutorul unui brand cunoscut din gama frigiderelor de uz casnic – Frigidaire. Participantii la studiu au fost rugati sa introduca in campul de cautare google cuvintele cheie „cumpara frigider”. Apoi li s-au pus la dispozitie rezultatele oferite de Google pentru cautare, printre care a fost strecurat si brandul de test, in diferite pozitii.
Brand Equity si valoarea pozitiei in SERPs
Rezultatele au fost urmatoarele: pozitionarea brandului in prima parte a paginii de rezultate oferite de Google (partea vizibila fara scroll) genereaza o crestere de 10 pana la 30% a valorii acestuia. O crestere semnificativa pentru brand equity apare atunci cand brandul apare in prima parte a paginii de rezultate atat in cazul rezultatelor organice, cat si in cazul rezultatelor universale: imagini, video, harti etc.
Intentia de cumparare pentru brandul aflat in prima parte a paginii de rezultate a crescut cu 20% si doar cu 10% in cazul situarii in a doua parte a paginii.
Subtilitati, nuante, dar iata cat sunt de importante… Brandul tau unde apare in rezultatele oferite de Google?