Portretul unui blogger roman, expus de „Raportul Blogosferei romanesti”…
Raportul pomenit este un studiu realizat de Refresh.ro si prezentat de Costin Cocioaba in cadrul Social Media Summit de anul acesta, unde oameni din agentii, bloggeri si clienti si-au dat cu parerea pentru cateva zile despre felul in care functioneaza Social Media pentru business-ul lor sau pentru… pasiunea lor de a scrie. Printre toate entitatile prezente la acest summit a fost imposibil sa lipseasca unul pe care il vedem cum se strecoara in fiecare zi pe primele pagini ale motoarelor de cautare. Vorbesc, normal, de carismaticul blogger roman.
„Raportul blogosferei romanesti” a fost prezentat de Costin Cocioaba si a surprins datele prelevate de la aproximativ 500 de bloggeri. Studiul nu este insa final, el urmarind atingerea numarului de 800 de bloggeri.
Blogger roman: schita
Cum arata un blogger roman tipic? In primul rand este barbat (55%), are varsta cuprinsa intre 18 si 44 de nai (80%), are studii superioare (45%) si locuieste in Bucuresti (46%). Majoritatea bloggerilor sunt in blogosfera din 2007-2009 si scriu pe bloguri personale (85%). Timpul mediu petrecut zilnic pe blog este de 1-3 ore, iar succesul si-l masoara prin intermediul comentariilor primite si prin reactiile starnite pe social media.
Despre ce scrie un blogger roman? Cei mai multi bloggeri scriu saptamanal (47%), cele mai abordate topic-uri fiind cele personale (62%). Continutul postat este alcatuit din text (81%), fotografii (76%) si clipuri video (35%).
Bloggerul roman in Social Media
Prezenta bloggerilor in social media este una cu un aer firesc, aproape toti bloggerii avand conturi de Facebook (95%), si jumatate o pagina speciala asociata blogului. In ceea ce priveste Twitter, 70% dintre bloggeri ciripesc si aici, iar 34% dintre ei isi promoveaza continutul de pe blog. 35 % dintre bloggeri au si cont de LinkedIn.
Sa vorbim putin si despre bani sau „Let’s talk numbers” – suna parca mai bine in egleza. Conform celor declarate de bloggerii romani, acestia au incasat in 2011 aproximativ 415.000 de euro cu ajutorul blogurilor: 32% dintre acesti bani provin din articole platite, 23% din display si 17% din marketing afiliat. Desi exista multi bloggeri care pot trai bine din banii scosi din blogging, majoritatea nu se bazeaza pe aceasta activitate ca singura sursa de venit.