blog popularStiai ca cele mai multe dintre bloguri aduc foarte putin profit, spre…zero? Ca sa nu te numeri printre cei nefericiti, e nevoie, intr-adevar, de o doza de noroc. Insa cel mai mult cantaresc in ecuatia succesului tehnicile pe care le folosesti pentru a-ti construi blogul.

Cum ajungi sa semnezi articolele unui blog popular

Iata 3 tehnici pentru incepatori, care te vor ajuta sa iti transformi blogul intr-un blog popular:

1. Alege-ti o singura audienta!

In loc sa fii „bun la toate”, alege sa devii expert doar pe un singur subiect.

Sa zicem ca vrei sa iti creezi un blog despre calatorii. In momentul de fata, exista deja tone de site-uri, blog-uri axate pe acest topic: calatoritul in general. Ce trebuie sa faci este sa renunti la general, si sa alegi o nisa mai putin aglomerata. Iti va fi mult mai usor, si te vei apropia mult mai usor de succes daca alegi, de exemplu, subiectul: „calatorii in Franta”, sau altceva la fel de specific. Alegerea unei audiente specifice (romani care vor sa calatoreasca in Franta) te va ajuta sa atragi mai multa atentie intr-un timp mai scurt.

Cum vei reusi sa atragi mai mult trafic daca te limitezi la o audienta restransa? te intrebi.

Ai auzit probabil sintagma „Divide et impera!” (Dezbina si cucereste!). Ei bine, ea se poate transpune si intr-o tehnica de marketing. La inceput, iti va fi extrem de favorabil sa te axezi pe un singur subiect, pentru ca dupa o vreme, dupa ce ai construit o cumunitate generoasa in jurul blogului tau, sa te poti orienta si catre alte topic-uri. E bine sa nu devii lacom si sa nu adaugi brusc prea multe topic-uri noi. Fa totul in pasi marunti, adaugand cate 1-2 subiecte noi. Doar asa audienta ta va cunoaste o crestere progresiva, stabila.

2. Link-uri externe

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a castiga popularitate este sa intri in contact cu alti bloggeri, cu alte surse online. Nu fi egoist si nu face trimitere doar la post-urile vechi de pe blogul tau. Daca iti doresti atentia altora, inxclude link-uri externe in postarile tale. Beneficiile nu sunt de lepadat:

  • Vei construi relatii trainice cu „colegii de breasla”
  • Vei primi primi link-uri la schimb

Iti recomand totusi sa practici comunicarea prin link-uri nu doar pentru a primi ceva in schimb. Scopul tau trebuie sa fie apartenenta sincera la o comunitate. Doar relatiile bazate pe incredere si sinceritate trec proba timpului, chiar si cand vorbim despre bloggeri.

3. Publicul tau nu vrea continut exceptional, ci solutii

Utilizatorii de internet citesc continutul care apare online din doua mari motive:

  • Pentru a se distra (motivul cel mai important pentru care accesam Facebook si Youtube) – iepurele 1
  • Pentru a gasi solutii (probabil din acest motiv citesti acest articol) – iepurele 2

Inainte de a incepe sa scrii o bucata noua de continut, pune-ti intrebarea: De ce ar citi cineva articolul pe care urmeaza sa il scriu? Daca nu gasesti un motiv suficient de bun, de ce crezi ca ar fi motivat cineva care nu te cunoaste sa iti citeasca randurile?

Una dintre cele mai bune metode de a impusca cei doi iepuri de mai sus este sa oferi solutii in randurile tale, inserand si putin umor printre ele. Intr-un cuvant, obtinut prin incrucisarea a doua englezisme: infotainment (Information + Entertainment)!