B2B marketing fata in fata cu retelele de socializare
Despre social media foarte multi si-au format parerea preconceputa cum ca ar fi exclusiv inchinata afacerilor de tipul B2C (Business to Consumer). Din acest motiv, marketerii B2B care incearca sa integreze in strategia lor de marketing online social media sunt priviti de cele mai multe ori cu scepticism. Din pacate, in acest moment, B2B marketing-ul si social media formeaza un cuplu ce starneste rumoare, insa fara absolut niciun motiv daca e sa ma intrebati.
Pentru a indrepta catusi de putin lucrurile sau viziunile in directia corecta, propun sa demontam impreuna 7 mituri de spre B2B marketing si legatura sa cu social media. Acestea au fost subliniate de Jay Baer Keynotes la Summit-ul Marketo de anul acesta si citate de Online Marketing Blog:
7 mituri demontate despre B2B marketing si social media
1. Clientii mei nu folosesc Social Media. Conform Forrester Research, 81% dintre utilizatorii adulti de Internet folosesc retelele de socializare. Indiferent daca afacerea ta este una B2B sau B2C, cei care iau deciziile sunt in fiecare caz oameni, si 81% dintre ei folosesc retele de socializare.
2. Social Media nu merita efortul. Tot Forrester Research ne informeaza ca 86% dintre cei responsabili cu luarea deciziilor folosesc retelele de socializare din motive profesionale. Social Media poate ajuta astfel la reducerea timpului dedicat incheierii unei vanzari, aducand avantaje ce merita tot efortul…
3. Social Media nu se aplica afacerii mele. Raspunde la urmatoarea intrebare: „Are brandul tau de spus o poveste?” Daca da, inseamna ca social media se aplica afacerii tale. Potrivit lui Jay, motivele principale pentru care companiile utilizeaza retelele sociale sunt:
- Awareness
- Vanzari
- Loializare
4. Daca nimeni nu vorbeste despre noi pe retelele de socializare, inseamna ca nu avem nevoie de Social Media. Daca nimeni nu vorbeste despre tine in acest mediu pentru moment, nu inseamna ca ai un free-pass pentru a nu fi prezent in Social Media. Acest lucru inseamna ratarea unei oportunitati. Oamenii vor discuta cu siguranta despre tine, dar trebuie sa le dai motive pentru a face acest lucru. Solutia? Continutul. Sau, asa cum Jay a spus in cadrul Summit-ului: „Continutul este focul, iar social media este combustibilul. Impreuna sunt puternici.”
5. A avea o pagina de Social Media = A avea o strategie de Social Media – Crearea unei pagini pe una sau mai multe retele de socializare nu echivaleaza cu a avea o prezenta reala in Social Media. “Don’t do social, BE social” este un sfat de care ar trebui sa tina cont multi.
6. Social Media inseamna doar marketing – Social Media inseamna mult mai mult decat atat. In primul rand, nu este un mediu dedicat doar marketingului, ci un mediu inchinat relatiilor cu clienti. Atunci cand un client are o experienta mai putin placuta legata de afacerea ta, unde crezi ca isi va varsa amarul? Poate la telefon, poate pe mail insa sansele devin din ce in ce mai mari sa faca acest lucru pe retelele de socializare. Odata ce ti-ai declarat prezenta in Social Media, ai grija sa nu fii “devorat” de o fiara nemiloasa: feedback-ul negativ. Arma ta este comunicarea permanenta si calitativa cu cei care te urmaresc in offline si in online. Foloseste-o!
7. Rezultatele Social Media nu sunt masurabile – Gresit, masuratorile sunt realizabile, chiar daca nu in modul clasic. O stragie inteligenta va gasi mereu modalitati de contorizare a impactului asupra clientilor si potentialilor clienti.
Care este experienta ta legata de B2B marketing si Social Media…
…daca ai avrut vreo astfel de experienta?