Asteptarile clientilor privind interactiunea in Social Media
Credeai ca poti sa scapi fara Social Media? Ei bine, afla ca 60% dintre consumatori vor ca brandurile sa le raspunda pe retele sociale, dupa cum ne informeaza un studiu realizat la nivel international de Arnold Worldwide si citat de Mashable.com. Asadar, daca nu iti faci simtita prezenta pe retelele sociale, aproape ca nu existi.
O lume intreaga este prezenta pe retelele de socializare, acest lucru neputand fi contestat de nimeni. Consumatorii sunt online mai tot timpul, datorita tehnologiei mobile care ne insoteste pretutindeni, iar brandurile ar trebui sa fie si ele acolo – adica peste tot.
Asteptarile clientilor: pretentii mari, dom’le!
Dintre consumatorii din lumea intreaga, aproape 60% se asteapta ca brandurile sa le ofere raspunsuri la cererile, reclamatiile si comentariile legate de serviciile sau produsele lor, efectuate pe retelele sociale. Si daca nu se poate chiar la toate, cel putin la marea majoritate.
Acum sa analizam treaba pe tarisoare:
- Trei sferturi dintre respondentii din China au declarat ca au transmis mesaje legate de experienta cu un brand prin intermediul social media.
- Brazilienii se situeaza imediat dupa chinezi din acest punct de vedere, cu un procent de 68% dintre consumatori
- Consumatorii din SUA si Marea Britanie sunt mai putin vorbareti pe retelele sociale, acestia postand comentarii in proportie de 48%, respectiv 45%
Asteptarile clientilor: satisfacute de un feedback…sanatos
Impactul pe care il are feedbackul primit din partea brandurilor pe retelele de socializare nu este unul deloc de neglijat. Se pare ca 46% dintre consumatori respecta brandurile care le raspund mesajelor postate pe retelele sociale. Clientii sunt chiar dispusi sa puna umarul la treaba, pentru a ajuta companiile sa isi imbunatateasca serviciile, astfel ca 67% dintre ei nu au nicio problema in a distribui datele personale in acest scop. Acestea sunt datele- dovada clara ca social media este o unealta pe care trebuie musai sa o ai in „trusa” ta de marketer.