Angajatul lunii e cel care vorbeste pe placul clientilor
„Content is king” tot auzim in stanga si dreapta. Insa vine el, continutul, cu rezultate pentru cei care au ales sa il angajeze in eforturile lor de marketing? Raspunsul este da. Marketerii au inceput sa produca mult continut, insa nu si-au concentrat demersul numai in directia cantitatii, ci lucreaza intens la cresterea calitatii continutului publicat.
Noul continut are o mare virtute: Justifica investitia prin fidelizarea cititorilor. Daca pana acum ceva vreme era doar o bifa in strategia de marketing a companiilor, continutul s-a transformat in timp intr-un ajutor de nadejde al business-urilor.
Acest lucru nu vine insa fara putin efort, dar mai ales viziune.
Cum transformi continutul in angajatul lunii? Simplu:
1. Trateaza „problema” cu seriozitate. Nu e o idee buna sa lasi responsabilitatea redactarii continutului unor maini neantrenate. Un copywriter bun trebuie sa faca fata ochiului (extrem de) critic al utilizatorilor online.
Iata cum judeca acestia calitatea continutului, conform unui sondaj realizat de Harris Interactive pentru onRelate (Behavior Shift: Getting Content in Front of Consumers):
- Citeaza o sursa deja cunoscuta in lumea offline (60%)
- Include imagini (24%)
- Are continut video incorporat (11%)
- Include o fotografie cu autorul articolul sau un paragraf de revista, carte, ziar in care acesta este mentionat (byline) (23%)
2. Nu il transforma in text publicitar. Stiu ca e la indemana sa strecori cate o recomandare mai mult sau mai putin mascata catre produsul pe care il vinzi. Este foarte important sa rezisti tentatiei: continutul creat de tine nu trebuie concentrat in jurul efortului de vanzare, ci in jurul clientului. Ajuta-ti clientii sa ia cea mai buna decizie de cumparare, fara a-i directiona catre produsele/ serviciile tale. Castiga-le increderea printr-un continut care le da o mana de ajutor dezinteresata, iar efortul tau nu va ramane nepremiat. Premiul? Angajament, care in cele din urma va conduce la vanzari.
3. Asculta-ti povestea. Iti place, sau iti vine sa…dai pagina? Continutul pe care il publici nu inseamna numai cuvinte, ci este constituit din tot ceea ce postezi in online: imagini, filmulete, tweet-uri etc. Toate acestea impreuna scriu povestea pe care brandul tau o spune; ai grija deci ca paragrafele sa se lege, ca tot ceea ce publici sa fie…din aceeasi poveste. Tacticile online, incluzand strategiile de SEO, generare de lead-uri, social media, trebuie sa lucreze impreuna pentru a pastra doua lucruri intacte: vocea naratorului si firul povestii.
4. Nu sari in tren daca nu merge in directia ta! Ai auzit ca e important sa incluzi in strategia ta continutul video? Asa e, insa daca 62% dintre consumatorii online inca prefera continutul traditional in locul postarilor video, inseamna ca nu trebuie sa te concentrezi inca pe acest aspect. Ce poti sa faci e sa publici un continut diversificat, care sa contina infografice, articole, video-uri, podcast-uri etc.
Varietatea in ceea ce priveste tipul de continut publicat este extrem de atragatoare pentru consumatori.
5. Seteaza-ti obiective clare si masurabile. Acest lucru joaca un rol critic in strategia de marketing de continut. Deci, cum ar spune englezul: „Keep your eyes on the prize!”. Gandeste-te la obiectivele pe care vrei sa le bifezi (atragerea de lead-uri, cresterea de trafic pe site, cresterea timpului pe care utilizatorii il petrec pe pagina ta) si vezi daca obtii acest lucru prin continutul publicat sau nu. Altfel…ce rost are?