analiza concurentei

Analiza concurentei…inainte de crearea continutului

Pentru orice marketer de continut (content marketer) analiza concurentei este unul dintre pasii obligatorii pe care trebuie sa ii parcurga inainte de conturarea unei strategii de content marketing. De ce e nevoie sa iti analizezi competitorii? Pe scurt si in cea mai simpla forma, motivul ar suna cam asa:

First you imitate, then you innovate. If I can’t hear your influences, I don’t trust you as a musician. Jimmy Hendrix.

De ce este imperativa analiza concurentei

Motivele pot fi scoase destul de usor la lumina. In primul rand, competitorii sunt una din sursele tale de inspiratie. Urmarindu-i, descoperi ce continut au creat, ce bucata de continut i-a ajutat si cat de vizibil este continutul lor pentru motoarele de cautare. Poti folosi tot ceea ce creeaza competitia in avantajul tau. De la observarea reusitelor si esecurilor in materie de creare de continut si pana la folosirea ideilor in brainstorming, creatiile concurentei sunt extrem de pretioase pentru tine.

Analiza concurentei. Ce trebuie sa observi

Atunci cand privesti lucrurile cu care se afiseaza in online competitorii, trebuie sa fii atent la:

  • Produsele si serviciile pe care le ofera
  • Continutul publicat pe site-uri si pe retelele de socializare
  • Strategia de Social Media
  • Strategia SEO
  • Nivelul de succes social in online
  • Punctele forte si slabe ale concurentilor

Analiza concurentei: colectarea de informatii pretioase

Prin analiza concurentei nu obtii doar o panorama a lucrurilor care functioneaza sau nu in cazul celor care se zbat alaturi de tine, ci te imbogatesti cu o baza de idei, pe care le poti folosi ca materie prima. In cazul in care, de exemplu, gasesti un topic care a scos scantei cu audienta competitorilor, il poti adapta pentru propria ta audienta, tratandu-l dintr-un unghi unic sau trecandu-l printr-un spectru personal.

NU iti recomadam in niciun caz sa plagiezi sau sa furi idei.

Asadar, ce am descoperit despre analiza concurentei din punct de vedere al demersului lor online ar fi ca trebuie sa urmaresti:

– pozitia acestora in rezultatele motoarelor de cautare in urma interogarii dupa anumite cuvinte cheie din industrie;

– felul in care interactioneaza cu utilizatorii pe retelele de socializare; cum raspund, ce feedback ofera utilizatorii (like-uri, share-uri, comentarii);

– backlink-urile, si anume linkurile de pe alte site-uri care trimit la site-urile competitorilor: asa poti stabili cat de bine vazute sunt site-urile competitiei de catre motoarele de cautare, dar iti poti forma si o idee despre relatiile si aliantele lor online; tot cu ajutorul backlink-urilor poti examina si textele ancora (anchor texts) care sunt targetate de concurenta si sa incerci sa conturezi strategia SEO abordata.

Analiza concurentei este piatra de temelie pentru dezvoltarea strategiei SEO si a celei de continut online, asa ca nu poate fi neglijata de niciun business. Sa ne pregatim binoclurile, zic!