In lumea motoarelor de cautare exista doua tipuri de rezultate:
Rezultatele organice – sunt rezultatele „naturale” oferite de motoarele de cautare in urma unei interogari. Cu ajutorul unor serii de algoritmi complecsi, site-uri ca Google au grija (in teorie) ca site-urile care apar in paginile de rezultate (SERPs) sa fie cele care iti ofera cele mai bune raspunsuri la interogarea ta.
Rezultatele platite – ad-urile PPC sunt plasate de advertiseri si afisate conform unei formule care tine cont de suma pe care advertiser-ul este dispus sa o plateasca, de relevanta ad-ului pentru cuvintele cheie cautate si landing page. Atunci cand utilizatorii dau click pe anunt, in contul motorului de cautare intra suma stabilita per click.
Motoarele de cautare lucreaza in permanenta pentru ca rezultatele organize oferite sa fie cat mai relevante pentru interogarile realizate de utilizatori. Oricat am fi de carcotasi, trebuie sa le dam credit pentru efortul lor, care le asigura pana la urma un loc fruntas in ierarhia motoarelor de cautare. Atunci cand un utilizator nu este satisfacut de rezultatele oferite de un motor de cautare, cu siguranta va migra catre un alt site de aceasta natura, mai performant in „citirea gandurilor”.
Marile motoare de cautare isi actualizeaza in permanenta algoritmii, pentru a oferi rezultate organice de cea mai inalta calitate. De exemplu, Google face 500-600 de modificari ale algoritmului in fiecare an. Vorbim, desigur, despre modificari minore, care insa asigura functionarea optima a motorului de cautare.
Algoritmi Google: actualizari cu impact
Iata ultimele actualizari, inca de actualitate, realizate de motorul de cautare numarul 1 in acest moment, Google:
Panda: obiectivul lui consta in eliminarea sau scaderea rank-ului site-urilor de calitate indoielnica, a celor ticsite cu anunturi publicitare si a celor cu continut putin. Se afla la adapost de necrutatorul Panda site-urile cu continut original, de calitate, pe care utilizatorii sunt dispusi sa il citeasca si sa il distribuie.
Penguin: vaneaza spam-ul de link-uri si il devalorizeaza. Pentru a nu fi penalizat de Google, site-ul tau ar trebui sa nu desfasoare practici „spammy” de promovare, cum ar fi: cumpararea de link-uri, comentarii spam in care sunt incluse link-uri catre site, advertoriale, comunicate de presa care nu contin o stire propriu-zisa.
Hummingbird: in octombrie anul trecut, Google a implinit 15 ani de activitate si, pentru a sarbatori acest eveniment, a anuntat detaliile despre algoritmul Hummingbird, ce ar trebui sa ii ajute pe utilizatorii care folosesc in cautari un limbaj mai natural/conversational, in locul cuvintelor cheie obisnuite. Hummingbird este un algoritm extrem de intuitiv, orientat catre cautarile de tip „long tail”.
Concluzia e ca…asteptarile utilizatorilor in ceea ce priveste rezultatele oferite de Google au crescut enorm, iar motorul de cautare nu poate decat sa depuna un efort concentrat pe cresterea calitatii raspunsurilor oferite pentru interogarile acestor utilizatori exigenti.