Un nou algoritm Google ameninta SEO, asa cum il cunoastem…
…este vorba de Google Penguin. Creatura, care vine sa „curete” internetul de SPAM, este in viata cam de 3 saptamani si de atunci influenteaza in continuu rezultatele organice. Din pacate insa, nu vorbim despre un algoritm stabil, care reuseste ceea ce si-a propus in totalitate, mai exact sa elimine site-urile din categoria SPAM, si pana acum a facut numeroase greseli. Dar sa vedem, pentru inceput, intentia acestui nou algoritm Google, declarata acum putin timp de specialistii de la Google:
„In urmatoarele zile vom lansa o schimbare de algoritm importanta care vizeaza spam-ul web. Schimbarea va scadea site-urile de top care credem ca incalca conditiile impuse de Google, ce vizeaza continutul de calitate. Ne-am orientat intotdeauna sa eliminam spam-ul web din clasamentele noastre, iar acest algoritm reprezinta o alta imbunatatire a eforturilor noastre de a reduce webspam-ul si de a promova continutul de calitate.
Desi nu putem divulga semnale specifice, deoarece nu vrem sa oferim oamenilor o modalitate de a se juca cu rezultatele noastre de cautare si de a agrava experienta pentru utilizatori, sfatul nostru pentru webmasteri este de a se concentra pe crearea de site-uri care au continut de calitate, care poate fi o experienta de utilizare si de a folosi metode SEO profesionale, in loc sa utilizeze tactici de webspam agresive.”
Cat de mult au de suferit site-urile din Romania de pe urma noului algoritm Google?
Ei bine, din momentul in care acest algoritm Google a fost lasat sa alerge liber pe „cotloanele” internetului, rezultatele afisate de motorul de cautare au inceput sa devina incredibil de instabile. Daca dimineata apari pe pagina 2 din SERPs, pana seara te poti trezi foarte usor pe 8 sau, si mai rau, iti poti da seama ca nu mai apari deloc.
Au fost afectate nu numai site-uri SPAM ci si site-uri bune, care utilizau white hat SEO pentru promovarea unui continut de calitate. Motivul este legat in principal de plusul de densitate pe cuvintele cheie, lucru care poate fi remediat insa usor de un cunoscator in ale…SEO-ului.
Cateva motive pentru care site-ul tau poate fi afectat de noul algoritm Google…
…ar fi:
- Densitatea prea mare pe cuvinte sau expresii cheie
- Continut duplicat de pe subdomenii sau bloguri
- Interogarile automate (folosirea programelor de interogare, de ex. testarea zilnica a backlink-urilor, a pozitiei in Google etc.)
- Link-uri ascunse
- Black hat SEO (metode neortodoxe de practicare a optimizarii pentru motoarele de cautare)
- Designul neplacut al paginii, viteza de incarcare mica
Asadar, e timpul sa trecem la treaba! Si sa punem si de-o rugaciune colectiva prin care sa cerem ca Google sa ii pedepseasca doar pe spammeri, nu si pe cei care fac un SEO cinstit.
mai bine i-o dam prin gura lui google si nu il mai folosim. de ce sa depindem de 2 gusteri?? sunt mai destepti decat noi????
Salut,
Am scris de curand si eu un articol despre acest update. Tin sa te contrazic la cateva lucruri. Penguin este un filtru care a mai si gresit, dar se putea face o cerere de reconsiderare, daca te simteai penalizat pe nedrept.
Acest update era de mult asteptat si era normal sa vina pentru ca se facea foarte mult spam in offsite. Desi s-a numit initial WebSpam Algorithm el a targetat foarte mult spamul facut pe linkuri.
De continutul duplicat, linkurile ascunse, design (per total de calitatea unei pagini web) s-a ocupat Panda, interogarile automate nu au treaba cu ce spam faci tu in site. Cred ca ai vrut sa te referi la programele automate de adus linkuri.
Suntem de acord, Penguin a mai si gresit. Deci nu m-ai contrazis…:) Apropo de cererile de reconsiderare… pana acum niciuna nu a fost rezolvata in mai putin de 30 de zile.
De acord cu SPAM-ul offsite. Am observat o reevaluare a backlinkurilor pentru multe site-uri.
Ce am mai observat pana acum din comportamentul noului algoritm este ca favorizeaza in special numele mari si magazinele online. Cu alte cuvinte, ai un brand in spate, ai o prezenta activa pe retelele de socializare si in blogosfera, atunci ai succesul asigurat. Am simplificat, dar cam aceasta este ideea.
@WMM nu as zice neaparat ca favorizeaza brandurile. Poti spune ca ii favorizeaza pe cei care fac lucruri pe care oricine are trebui sa le faca in online.
Adica sa adaugi si continut in site, sa faci si putin SMO, emailing, de ce nu PPC, branding, pot sa mai enumar :).
Ai dat la sfarsit cateva motive pentru care Penguin a lovit anumite site-uri. Nu sunt de acord de acolo cu „Continut duplicat de pe subdomenii sau bloguri”, „Interogarile automate (folosirea programelor de interogare, de ex. testarea zilnica a backlink-urilor, a pozitiei in Google etc.)”, „Designul neplacut al paginii, viteza de incarcare mica”. Am zis si mai sus :).