afaceri mari

Afaceri mari: aceste izvoare de intelepciune…

Sa nu se inteleaga ca acestea ar fi lipsite de pacat. Nu, este vorba doar de o acumulare de experienta, cu batalii pierdute si castigate, care au dus totusi, intr-un final, la cucerirea unui mic/ mare imperiu. De pe urma acestor afaceri mari, cele al caror nume e plin de ecou, vom trage cateva invataturi si le vom „purta”, in masura in care…ne vin.

Afaceri mici, pe urmele unor afaceri mari

Asa cum, atunci cand eram mici, ne ridicam ochii catre cei mai mari decat noi, incercand sa ii imitam, vom privi catre acele afaceri mari, acei colosi atinsi de succes intr-un mod pe care il dorim si noi.

Daca vorbim de afaceri mici si afaceri mari, vorbim de avantaje de ambele parti, pe partea de Social Media, caci pe ea ne vom concentra. In cazul afacerilor mici, spunem comunicare mai personala, de reactii mai rapide, de mai multa flexibilitate. De cealalta parte a baricadei avem afaceri mari, care au cateva probleme cauzate de dimensiune, organizare, birocratie. Insa afacerile mari au si multe avantaje, multe zone care stralucesc frumos, inaccesibile la prima vedere pentru micutele care privesc timid din umbra.

Afaceri mari: mari generatoare de idei

Sa vedem asadar 5 lectii de la afaceri mari citire, pentru cei mai mici si mai lipstiti de experienta.

1. Incepe cu…sfarsitul. In cazul in care nu exista obiective clare care sa ghideze actiunile de social media, inseamna ca iti pierzi timpul, forta si banii. Seteaza-ti asadar cu atentie obiectivele din aceasta zona si urmeaza-le cu pasiune!

2. Fii creator de continut. Inainte sa incepi sa faci SEO, online marketing, social media etc. trebuie sa creezi continut valoros. Fiecare postare a ta, fie ca e vorba de un update de pe vreo retea de socializare, de un newsletter ori de vreo postare pe blog, trebuie sa aduca valoare spatiului virtual, prin continut. Toate tacticile de SEO sunt doar combustibilul care ajuta la deplasarea creatiei tale catre ochii utilizatorilor de internet.

3. Intelege-le motivatiile. Adevarul este ca fiecaruia dintre noi, in parte, ne pasa cel mai mult de propria persoana. Suntem de multe ori prea obositi, prea stresati ori ocupati, ca sa ne mai impartim atentia cu lumea din jur. Ideea este, in acest context, sa nu creezi continut in jurul tau, al produsului tau, al companiei tale sau al industriei in care activezi, ci in jurul cititorului.

4. Reactioneaza in timp real. Este extrem de important sa creezi o punte de legatura eficienta intre tine si oamenii cu care interactionezi in online, respectiv social media, sa minimizezi timpul de raspuns cat mai mult. Asta inseamna o cumunicare naturala, la parametrii aproximativi ai unei discutii face-to-face. Social media este o unealta, pe care o vei folosi in functie de anumite strategii dupa care te ghidezi, insa este foarte important sa aplici tacticile in timp real – pe cat posibil.

5. Convinge-i pe oameni sa iti spuna povestea. Odata ce povestea va ajunge pe buzele lor, in fata ta se vor deschide enorm de multe posibilitati. E posibil ca multi sa perceapa acest lucru ca pe un serviciu ce trebuie rasplatit intr-un anumit fel. Asadar, nu te teme sa le oferi bani, expunere sau acces. Fie ca sunt bloggeri pe care ii rasplatesti financiar pentru ca iti spun povestea, fie ca sunt simpli utilizatori de retele sociale, cu cat sunt mai multi cu atat mai bine.