afacere mica

Afacere mica, buget mic, intr-o lume mare: Social media

Indiferent de dimensiunea afacerii tale, traim vremuri in care absenta din mediul online poate avea efecte monstruoase asupra longevitatii business-ului. In principiu, daca nu existi online, sansele sa existi in orice fel scad considerabil. Pe cei care cauta instrumente miraculoase, retete minune, trebuie sa ii informez ca nu au ajuns in locul potrivit. Marketingul nu a fost niciodata floare la ureche, iar internetul nu a schimbat acest lucru. Asa ca, indiferent daca ai o afacere mica sau mare, trebuie sa fii pregatit sa pui osul la treaba. In primul rand, incearca sa eviti instrumentele sau serviciile care par prea bune ca sa fie adevarate – de cele mai multe ori, chiar asa e. In al doilea rand, incearca sa nu te intinzi mai mult decat ti-e plapuma din punct de vedere financiar, si sa pui la punct o strategie pe care sa o urmezi.

Prioritati online pentru orice afacere mica

1. Website – indiferent cat de mare e business-ul tau, este obligatoriu sa ai carte de vizita online, mai exact  un website; Pentru a le oferi vizitatorilor o experienta pozitiva, daca nu chiar memorabila, ai grija ca site-ul tau sa bifeze urmatoarele cerinte:

– timpul de incarcare sa tinda spre 0

– sa poata fi accesat si de pe dispozitivele mobile

– sa fie impecabil, lipsit de erori

– sa ofere continut unic pe fiecare pagina

– sa ii ofere utilizatorului o recompensa pentru timpul petrecut pe paginile sale; ROTI – Return on Time Invested – asigura-te ca site-ul tau ofera acest lucru fiecarui vizitator.

2. SEO – atunci cand citesti sau auzi acest termen este posibil ca mintea ta sa il asocieze automat cu cine stie ce reteta secreta, sau cu cine stie ce tertipuri folosite de anumiti experti SEO; ei bine, trebuie sa iti schimbi viziunea si sa vezi optimizarea pentru motoarele de cautare ca o rasplata pentru calitatea site-ului tau; toate celelalte tehnici SEO pe care le poti folosi nu fac decat sa ajute un continut de nota 10 sa atinga ochii cat mai multor utilizatori de internet.

3. Social Media – asa cum am mentionat si mai sus, cel mai bun lucru este sa ignori solutiile minune; astfel, vei tine in buzunar banii pe care i-ai fi aruncat pe cine stie ce cursuri care te invata cum sa „domini social media”.

Intr-o situatie ideala, ai fi prezent pe toate retele sociale. Insa, situatia ideala implica prea putine ore de somn, asa ca cel mai bine ar fi ca pentru inceput sa te concentrezi pe o singura platforma. Afacerea ta e de tipul B2C (Business-to-Costumer) si targeteaza o audienta cu varsta intre 25 si 55? Atunci Facebook este reteaua pe care trebuie sa o bifezi. LinkedIn este o alegere mai fericita in cazul afacerilor de tip B2B. Twitter functioneaza atat pentru B2C, cat si pentru B2B, insa alege reteaua numai daca stii ca audienta ta isi petrece suficient timp pe ea. Google+ si Pinterest sunt alte doua retele pe care ar trebui sa le ai in vedere.

Urmatorul pas si cel mai important: acorda minim 15 minute – jumatate de ora in fiecare zi administrarii conturilor de retele sociale. Indiferent de timpul pe care il dedici retelelor, este extrem de important sa transformi acest obicei intr-o rutina zilnica, pentru a-ti contrui un public fidel.

Rezista tentatiilor! Concetreaza-te pe o strategie bine conturata! Bucura-te de rezultate!