advertorial

Conform Iqads, un advertorial este:

„Un hibrid intre publicitate si jurnalism intalnit mai ales in reviste. Clientul plateste echipa editoriala sa scrie un articol ce ii prezinta produsul in stilul acelei reviste in speranta de a induce asupra acelui produs/serviciu valorile revistei.”

Advertorialele vin in toate formele si marimile:

  • Pot fi liste sau ghiduri
  • Pot fi videoclipuri sau articole tiparite
  • Pot avea o pagina sau sase

Indiferent de aceste aspecte, un advertorial trebuie sa aiba o caracteristica principala: sa vanda. Cel care redacteaza articolul publicitar va incerca, dupa cum stie mai bine, sa determine o anumita reactie a cititorului: sa descarce un PDF, sa se aboneze la un newsletter, sa viziteze un website, sa cumpere un produs etc. Pentru asta are nevoie de o poveste si de inca vreo cateva secrete.

#1. Studiaza publicatia in care urmeaza sa apara advertorialul! Analizeaza aspectele legate de design si stil de scriere pentru a vedea daca iti convine sa te asociezi cu revista/site-ul respectiv.

#2. Studiaza titlurile, continutul articolelor publicate pana acum.

#3. Studiaza audienta publicatiei – solicita informatii demografice despre cititori, citeste comentariile postate de acestia.

#4. Compune o poveste – documenteaza-te, ia notite, contruieste personajele, zugraveste un conflict, rastoarna situatia, in alte cuvinte…scrie o poveste!

#5. Identifica nevoia/durerea cititorului – munca de investigatie. Ce il tine treaz noaptea, ce isi doreste dar nu poate avea, la ce viseaza cand in sfarsit adoarme?

#6. Determina-l pe cititor sa se identifice cu problema / situatia prin care trece personajul povestii tale.

#7. Introdu personajul negativ: guvernul, cu taxele lui in crestere; o companie care isi minte clientii ect.

#8. Propune o rezolvare pentru problema cititorului. Solutia are legatura, normal, cu produsul sau serviciul tau.

#9. Ofera un happy end povestii – in cazul in care nu iti doresti ca advertorialul tau sa se transforme in scenariu de film castigator la Sundance sau Cannes, incheie povestea intr-o nota optimista, in care binele invinge.

#10. Adauga un call to action! Dupa ce ai incheiat povestea, spune-i cititorului cum sa ia legatura cu tine – cum sa se aboneze la newsletter, cum sa descarce ebook-ul, cum sa-ti cumpere aplicatia etc.

Atat!