Online copywriting de 5 stele
Atunci cand vine vorba de continutul publicat in mediul online, desi nu sunt bine batute in cuie, regulile exista – cel putin pentru cei care vor sa se bage „pe sub pielea” motoarelor de cautare. Pentru a evita confuziile de orice fel, Google a publicat o serie de reguli de online copywriting, pentru bloggeri si webmasteri.
De la Google citire: reguli de online copywriting
Daca ar fi sa le condensam putin, regulile ar suna (cam) in felul urmator:
1. Ingrijeste-te cu atentie de calitatea scrisului si…a audientei tale
2. Documenteaza-te cu atentie
3. Distribuie un interviu nemaivazut
4. Evita continutul redundant/ duplicat/ furat
5. Castiga increderea utilizatorilor, adu-i in punctul in care nu ar simti nicio strangere de inima daca le-ai cere cartile de credit(!)
6. Construieste-ti autoritatea si pe cea a site-ului tau
7. Scrie corect (pentru numele lui Dumnezeu!)
8. Rezolva erorile aparute
9. Rapara „scaparile” gramaticale
10. Scrie pentru oameni, nu pentru masinarii
11. Creeaza ceva ce s-a mai vazut pana acum
12. Ramai echilibrat si demn de increderea cititorilor tai.
13. Acopera corespunzator un subiect – nu te crampona in numar de cuvinte si alte indicatii tehnice
14. Evita subiectele indelung dezbatute. Daca deja 30 de bloguri au vorbit despre un anumit topic, poate ca nu ar trebui sa devii numarul 31, nu?
15. Creeaza ceva care starneasca dorinta de distribuire
16. Nu abuza de promotii, calls-to-action sau ad-uri
17. Scrie un text atat de bun incat ar putea fi „material de revista” (imprimata)
18. Tine-te departe de contintul scurt si inutil
19. Pune accentul pe detalii
20. Creeaza ceva despre care lumea sa vorbeasca (preferabil de bine)
Iata o lista careia poate nu ar fi rau sa ii dam un print si sa o punem intr-o rama, pe birou, langa tastatura. 😉