Zicala potrivit careia generalii duc intotdeauna ultimul razboi este o lectie de care marketerii ar trebui sa tina seama. Natura dinamica inerenta a marketingului impune ca marketerii din fiecare domeniu sa ramana la curent cu trendurile, cu instrumentele si subiectele aflate in evolutie continua.
Timingul este esential. Daca pornesti la un “razboi” nou urmand schema de marketing folosita in 2019, vei ajunge inevitabil in urma inovatorilor care lasa trecutul in urma. Asadar, hai sa aruncam o privire la unele dintre instrumentele si strategiile pe care companiile progresiste ar trebui sa le imbratiseze anul acesta.
1. Website-uri rapide si prietenoase
Suntem in anul 2020 si nu mai exista nicio scuza pentru site-uri greoaie si neinspirate, care nu sunt deloc atragatoare.
Pe de-o parte temele (sau template-urile) au facut mai usor ca niciodata sa creezi site-uri, permitandu-ti sa alegi designuri care sa reflecte cel mai exact sentimentul de brand.
Dar cresterea popularitatii acestora inseamna, de asemenea, ca prospectii tai le pot detecta mai usor, si ca isi vor da seama imediat cat de mult ai investit in website.
Daca website-ul este un aspect central a experientei clientului, aceste teme uniforme nu sunt adecvate. Un site original si bine gandit nu doar ca iti va creste rata conversiilor, dar le va arata clientilor tai ca ii iei in serios si ca iti pasa de experienta lor.
Si sa nu uitam ca un website care este conceput pe comanda de la zero, se va potrivi invariabil brandului tau si nevoilor sale unice mult mai repede decat tema altcuiva.
Concluzia este clara: poate fi tentant si eficient din punct de vedere al costurilor sa alegi o tema generica, insa conceperea unui site original care sa iasa in evidenta din multime este o investitie prudenta si binevenita.
2. Continut de calitate superioara
Pana acum majoritatea companiilor au inteles ca practic continutul este cel care aduce conversii. Mai mult, potrivit unei cercetari a Hubspot, 41% dintre bugetele de marketing au fost cheltuite exclusiv pe continut in 2019.
Nu tot continutul este la fel, astfel ca determinarea tipului de continut care va conduce la angajament din partea vizitatorilor ar trebui sa fie o prioritate de top.
Continutul doar de dragul popularii unui site ajunge sa genereze valoare mica si creaza o senzatie de lipsa de profesionalism.
Si totusi, exista un numar socant de mare de marketeri care nu reusesc sa accepte aceasta realitate, optand pentru crearea de continut care nu are la baza niciun fel de consideratie strategica.
Pentru a reusi sa inmultesti conversiile si sa cresti brandul, este imperativ necesar ca marketerii sa creeze continut cu scop si substanta.
Da-ti seama ce anume cauta vizitatorii tai, monitorizand campurile de cautare si analizand trraficul de pe pagini, apoi ofera-le informatiile pe care nu le pot gasi nicaieri in alta parte.
Continutul B2B in mod deosebit trebuie sa ofere cat mai multa valoare cu un efort cat mai mic. Nu iti plictisi, asadar, clientii cu articole nesfarsite despre subiecte bine cunoscute, ci foloseste-ti experienta in domeniu si ofera informatiile valoroase pe care le cauta profesionistii ocupati.
3. Continutul video
Daca tot vorbim despre continut, componenta video a fost in permanenta ascensiune in ultimii cativa ani, mai multe companii ca niciodata imbratisand acest format.
Datorita platformelor clasice de social media, precum YouTube si Facebook, precum si noului si extrem de popularului TikTok, utilizatorii sunt acum obisnuiti ca feed-urile lor sa fie dominate de video-uri.
Dar care este utilitatea video-urilor pentru business?
In primul rand video-urile iti permit sa oferi demo-uri detaliate despre produsele si serviciile oferite de tine, sa creezi tutoriale pentru produse si chiar sa promovezi lansari viitoare intr-o maniera mai angajanta.
Si sa nu uitam de stream-urile live, un instrument important pentru generarea unui angajament autentic cu urmaritorii.
In timp ce transmiti un flux live, utilizatorii pot lansa reactii sau iti pot pune in timp real intrebari cu privire la produse. Fluxurile video live sunt, de asemenea, utile pentru promovarea evenimentelor atunci cand se intampla, a sesiunilor de intrebari si raspunsuri si multe altele.
4. Comunicarea personalizata
Personalizarea este una dintre caile cu cel mai mare impact de a face in asa fel incat o afacere sa iasa in evidenta si de a accelera rata de conversii.
Mai mult, raportul pe 2018 al The Salesforce State of Connected Customer a scos la iveala ca 72% dintre cumparatori se asteapta la o comunicare adaptata nevoilor lor.
Este destul de clar ca acesti cumparatori au o probabilitate mare de a schimba providerii daca nu primesc raspuns la nevoile pe care le au, asa ca personalizarea merge dincolo de a atrage vanzari, ea jucand un rol important si in retentia clientilor.
Clientii care simt ca identitatile si preferintele lor unice sunt luate in considerare in cadrul comunicarii au o probabilitate mai mica de a pleca in alta parte.
Mai mult, acum ca fiecare afacere este online iar alternativele sunt mai usor de gasit ca niciodata, personalizarea te va ajuta sa iesi in evidenta in fata potentialilor clienti si sa creezi experiente mai bune pentru cei existenti.
5. Consolidarea Martech
In ultimii cativa ani peisajul de marketing a beneficiat de inmultirea tehnologiilor noi, care se presupune ca ar fi trebuit sa ii faca pe marketeri sa traiasca mai usor – datorita automatizarii si datelor analitice – iar in cea mai mare parte a si reusit.
In cativa ani, numarul de companii martech a crescut de la aproximativ 150 la peste 8000, si din ce in ce mai multe continua sa apara.
Insa lucrul cu cateva instrumente diferite pentru a gestiona o campanie poate fi obositor, poate crea probleme de compatibilitate si te poate pune in situatia sa ai de-a face cu prea multi reprezentanti ai serviciilor de relatii cu clientii.
Consolidarea martech este raspunsul la problema operarii cu prea multe platforme disparate.
Daca simti ca trebuie sa gestionezi prea multe solutii software, probabil ca 2020 este anul in care poti face un pas inapoi si sa cauti o solutie care sa cuprinda mai multe functii in procesul de gestionare a campaniei.
Dincolo de simplificarea capacitatilor Martech, vei petrece mai putin timp pregatind angajati noi pentru a utiliza solutii multiple, si vei avea o imagine mai clara asupra campaniilor tale atunci cand toate datele vor veni dintr-o singura sursa.
6. Chatbot-urile se multiplica
Reprezentantii serviciului de relatii cu clientii sunt eroii necunoscuti ai fiecarei industrii. Ei au de-a face cu clientii nemultumiti si nervosi si trebuie sa o faca de fiecare data cu zambetul pe buze.
Singura problema este ca un reprezentant nu poate gestiona decat un client odata. Din acest motiv, chatboturile bazate pe Inteligenta Artificiala devin o optiune din ce in ce mai viabila pentru multe afaceri care vor sa reduca volumul de munca al echipei lor de relatii cu clientii.
Un chatbot poate sa indeplineasca mai multe task-uri:
- sa ajute clientii cu probleme obisnuite;
- sa ofere informatii despre afacerea ta;
- sa redirectioneze clientii catre un reprezentant daca este nevoie de un ajutor mai complex.
Un chatbot nu economiseste doar timp pretios pentru echipa de relatii cu clientii, dar imbunatateste si experienta clientilor si grabeste timpii de rezolvare.
Pe scurt chatbot-urile sunt un must have in 2020.
7. Marketing-ul prin email continua sa fie puternic
Pentru ochii nepregatiti, marketingul prin email este ca si cum ai striga in vazduh, sperand la un raspuns care e posibil sa nu vina niciodata.
Asa cum era de asteptat, inbox-urile zilelor noastre sunt mai pline ca niciodata, intr-atat de mult incat multi provideri de email trimit emailurile promotionale intr-un inbox separat.
Desi din punct de vedere faptic este corect, acest sentiment nu defineste exact starea industriei. Mai mult, potrivit unui raport recent al Validity cu privire la situatia marketingului prin email, acest tip de marketing se mentine pe pozitii si continua sa ofere rezultate pentru majoritatea companiilor.
Performanta marketingului prin email este legata, de asemenea, si de un profit crescut, desi companiile vorbesc despre eforturi de a atrage atentia lead-urilor.
Concluzia esentiala in acest caz este ca desi marketingul prin email este aparent o relicva din trecut, el ramane un instrument puternic in arsenalul tau de marketing de continut.
Mai degraba decat sa il abandoneze sau sa il reduca semnificativ, marketerii ar trebui sa ii optimizeze eficienta prin:
- testarea continua a liniilor de subiect, a continutului si a timpului de livrare;
- segmentarea strategica a listelor de email, pentru a crea continut personalizat care rezoneaza cu fiecare segment unic al publicului tinta.
Concluzie
Tehnologia a revolutionat modul in care lucram, iar marketingul in special s-a schimbat dramatic datorita inmultirii noilor instrumente.
De la site-uri smart si emailuri personalizate pana la automatizare, aceste instrumente ar trebui sa fie o parte a oricarui arsenal inovator al marketerilor.
Invata lectia de la generalii istoriei, care au dat gres in a-si moderniza strategiile si tacticile de la un conflict armat la altul, insistand cu mijloace si strategii invechite impotriva oponentilor lor inovatori. Imbratiseaza, asadar, schimbarea!
Fie ca ai un site original construit de la zero sau o platforma noua martech, vei reusi in mod cert sa elimini treptat tehnologiile inutile.