Peisajul SEO se modifica in permanenta – iata un lucru pe care nimeni nu il poate nega despre optimizarea pentru motoarele de cautare. Astazi, succesul strategiilor de SEO este dependent de incorporarea in cadrul lor a unor elemente ca: brand building, optimizare pentru dispozitivele mobile, content marketing si social media.
Cand citim despre tendintele in SEO, trebuie sa nu uitam sa aruncam un ochi si pe data la care a fost publicat articolul de unde ne culegem inspiratia. Lucrurile se modifica in viteza in acest domeniu, iar din pacate multi iau drept valabile tehnici SEO de mult apuse.
Cateva tendinte SEO in acest moment
#1 Un SEO eficient are trei piloni. O strategie puternica de SEO are trei componente de baza: link-urile, continutul si social media. In ultima vreme, relatia dintre cele trei a devenit extrem de importanta in ecuatia SEO. Continutul trebuie sa fie focusat pe nevoile publicului si pe atragerea unor reactii generatoare de profit din partea acestuia. Social media are rolul de a amplifica reach-ul, trimitand semnale motoarelor de cautare despre popularitatea continului printre utilizatori. Link-urile venite de pe site-uri bine vazute de Google consolideaza, de asemenea, increderea pe care ti-o acorda motorul de cautare.
#2 Content marketing la maturitate. Buzzword-ul anului 2013, „content marketing” nu are de gand sa isi piarda prea curand notorietatea. Brandurile trebuie sa invete sa isi spuna povestile in mod inteligent si sa creeze continut cu care sa rezoneze audientele lor. Noile provocari constau in masurarea performanetelor marketingului de continut, mai mult ROI, targetarea eficienta a continutului, imbunatatirea rezultatelor.
#3 Optimizarea pentru dispozitivele mobile nu mai este optionala. Update-urile Google Hummingbird le fac misiunea dificila site-urilor care nu au pus la punct o strategie de mobile. Ce ar trebui sa vizeze strategiile de mobile? Design si o strategie de continut adaptate afisarii pe dispozitivele mobile. Asadar, trebuie sa faci pe dracu-n patru pentru ca site-ul tau sa arate bine pe smartphone-uri si tablete, iar continutul publicat sa raspunda comportamentului si nevoilor utilizatorilor de dispozitive mobile.
#4 Construirea unui brand personal este mai importanta decat construirea retelei de link-uri. Construirea unui brand personal solid joaca un rol din ce in ce mai important pentru SEO. Aparitia Google Authorship si cresterea importantei acestuia in algoritmul motorului de cautare, sunt primele semne ca in curand eforturile de link building vor fi detronate de edificarea unui brand personal in spatiul online, care sa ofere autoritate continutului.
#5 Social media, si in special Google Plus, joaca un rol integrat in SEO. Google se ghideaza din ce in ce mai mult pe semnalele umane in ceea ce priveste calitatea si relevanta unui site. Social media influenteaza serios in acest moment vizibilitatea site-urilor in cautarile realizate pe Google. In cazul in care nu ai definit si implementat deja o strategie puternica de social media marketing, e cazul sa treci urgent la treaba.
Astazi, Social media si SEO au atins un punct de maturitate, in care rolul lor se intersecteaza intr-un punct decisiv: determinarea rankingului unui site. Prezenta pe retelele de socializare a devenit un element vital pentru cei care vor sa existe cu succes in online, orice ar insemna acest lucru pentru ei. Atat!