Noile evolutii tehnologice care au avut loc in ultimii ani au determinat schimbari radicale in comportamentul consumatorului. Astazi, consumatorul  obisnuit cu greu mai poate fi atins de strategiile de marketing traditionale cum este marketingul prin intrerupere. Oamenii nu mai vizioneaza reclamele difuzate la televizor atat de des, le ignora aproape in totalitate pe cele prezente in reviste si aleg sa petreaca majoritatea timpului in mediul online. Astazi, cumparatorul nu mai asteapta sa primeasca informatii despre produsele pe care vrea sa le achizitioneaza, ci cauta aceste informatii intr-un continut care sa-i ajute in procesul de decizie. Asa se face ca astazi viitorul marketingului a devenit marketingul de continut.

Ce este Marketingul de Continut?

marketingul de continut

Marketingul de Continut consta in crearea si distribuirea de continut autentic, relevant si consistent cu scopul de a atrage o audienta specifica, bine definita, si de a determina comportamente profitabile din partea consumatorilor.

Asadar, principalul obiectiv al marketingului de continut nu este acela de a vinde, ci de a atrage clientii prin crearea de continut valoros si relevant. Atunci cand continutul furnizeaza consumatorilor informatiile de care acestia au nevoie, sansele de a-ti deveni clienti cresc considerabil.

Marketingul de Continut este utilizat astazi la scara larga de la cele mai mari companii, pana la afaceri locale. De ce? Pentru ca functioneaza, costurile sunt mai scazute, sprijina interactiunea cu clientii, cresc credibilitatea brandurilor etc. Mai mult decat atat, ca urmare a inovatiilor tehnologice, am intrat intr-o noua era, cea a ecranelor, in care vechile canale de promovare pierd teren. Astfel, Marketingul de Continut vine ca o realitate necesara.

Care sunt cele mai frecvente gresli in Marketingul de Continut?

Ca oricare alta strategie, strategia de Marketing de Continut nu functioneaza decat in anumite conditii. Atunci cand sunt facute greseli, rezultatele vor intarzia sa apara. Iata care sunt cele mai frecvente greseli de Marketing de Continut:

#1 Calitatea precara a continutului

Indiferent cine este autorul textului sau cand este publicat continutul, acesta nu va fi bine primit de catre motoarele de cautare daca din punctul de vedere al calitatii lasa de dorit.

Vizbilitatea continutului este importanta, motiv pentru care este de preferat sa ocupe primele pozitii in cautarile pe motoarele de cautare. Criteriile motoarelor de cautare sunt numeroase, iar algoritmii nu sunt in totalitate cunoscuti. Un lucru este cert, insa. Google, de pilda, va stabili locul in afisarea cautarilor in functie de calitatea si relevanta continutului si nu numai.

Exista multe modalitati prin care poti aduce modificari pozitive continutului: consistenta, corectarea greselilor de scriere, adaugarea de imagini relevante etc. O tehnica de succes in crearea unui continut grovaz este Skyscraper, oferita de Backlinko. Aceasta consta in identificarea, preluarea unui continut excelent si imbunatatirea lui ulterioara.

#2 Continutului ii lipseste utilitatea

Orice articol, oricat de bine ar fi redactat, daca nu raspunde la o intrebare sau nu ofera o solutie pentru o problema nu se va situa mai presus de un continut slab calitativ.

Pentru ca un continut sa fie reusit, el trebuie sa fie folositor. Asadar, identifica intrebarile presante ale utilizatorilor si creaza un continut care sa le ofere informatiile de care au nevoie.

#3 Te concentrezi pe vanzari 

Principalul obiectiv al Marketingului de Continut este educarea, apoi cresterea vanzarilor. De exemplu, nu este recomandat sa-ti mentionezi afacerea decat la finalul continutului, printr-un Call to Action.

#4 Nu esti informat

Atunci cand creezi continut este esential sa cunosti toate detaliile despre produsul sau serviciul despre care vorbesti audientei. Numai asa ii vei castiga increderea.

#5 Nu creezi continut #evergreen

Vei vrea ca materialele sa furnizeze informatii utile pe termen lung, adica sa fie evergreen. Asadar, atunci cand creezi continut intreaba-te daca acesta va avea aceeasi valoare si peste 5 sau 10 ani, daca va fi la fel de relevant atunci, ca si acum.

Atunci cand strategiile de Marketingul de Continut sunt implementate #calacarte, rata lor de succes este maxima. Creand continut la care oamenii se pot raporta, din care pot invata si pe care vor vrea sa-l impartaseasca cu ceilalti, cresti sansele ca afacerea ta sa castige credibilitate. Astfel, va fi mai usor sa generezi leaduri, sa cresti vanzarile, sa-ti largesti audienta etc.