Agentiile de publicitate exista pentru a fructifica oportunitatile pe care brandurile le au pe parcursul calatoriei clientilor, atat online si cat si offline. Rolul publicitatii creative in lumea conectata digital in care traim astazi este sa creeze programe de brand unice, integrate, care se pot implica eficient intr-o gama larga de forme si contexte.
Media digitala este locul in care oamenii interactioneaza cu brandurile.

Dispozitivele pe care le folosim sunt portalurile catre consumul de media si catre shoppping. Fie ca este vorba despre afaceri business-to-consumer (B2C) sau business-to-business (B2B), tacticile si metodele creative pe care le folosim pentru a atrage clienti necesita expertiza de a spune povesti, precum si analiza modului in care un brand prinde viata in mass-media si tehnologiile in care discursul sau narativ exista.

Maparea calatoriei si crearea unui soi de schita a punctelor de contact ale clientului, ne poate oferi o imagine a lumii unui client potential si poate scoate la lumina moduri in care advertiserul se poate intersecta cu aceasta.
Persoanele creative trebuie sa tina cont de timp, loc, mentalitate si comportamente. Si trebuie sa construiasca un discurs narativ coerent intr-o calatorie conectata a clientului, care sa abordeze toate aceste puncte de contact.
Aceste patru standarde de baza se refera la calatoria clientilor in online si, in cele din urma, ajuta agentii de marketing creativi sa realizeze campanii de succes.

1. Usor de descoperit

Marketingul online reprezinta o conversatie cu un client. Iar cautarea este inceputul acestei conversatii. Cautarea platita si optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) poate sa nu para o oportunitate de a fi creativ, insa copywriterii priceputi la SEO iti vor spune ca ai nevoie de mai mult decat un cuvant cheie cu coada lunga pentru a concura in clasamentele motoarelor de cautare si pentru a atrage atentia prospectilor inca de la inceputul calatoriei lor. Mesajul creativ (si bogat in cuvinte cheie) este cel care determina in cele din urma daca prospectii decid sa interactioneze cu brandul tau.

2. Sa merite click-uri

Micile reclame tip banner care “hartuiesc” clientii in calatoria lor media pot fi usor de ignorat. Ele trebuie sa se straduiasca din greu pentru a castiga un click. Ceea ce inseamna ca activitatea creativa, atat vizual cat si verbal, trebuie sa conteze si sa faca o impresie puternica. Datele asociate cu comportamentul online al clientilor ii transforma pe acestia intr-o tinta slaba pentru un agent de publicitate, pentru ca se presupune ca deja sunt partial convinsi sa cumperi ceea ce vinde acesta. Task-ul creativ in acest caz este acela de a convinge clientul sa parcurga si restul drumului. Aceasta parte a calatoriei trebuie sa atraga clientii suficient de mult incat sa dea click si sa ofere advertiserului un moment din timpul sau pretios.

3. Irezistibil de interesant

Experienta pe care o ofera pagina de destinatie este punctul in care marketerii trebuie sa-si dedice tot ce e mai bun din jocul creativ. Clipuri video excelente, continut captivant, imagini si interactivitate, modalitati usoare prin care vizitatorii sa treaca la actiune – toate sunt utile pentru a mentine un potential client “agatat”. In acest moment, utilizatorul ti-a acordat privilegiul timpului sau accesandu-ti site-ul. Daca aceasta experienta nu se ridica la nivelul asteptarilor sale, atunci s-ar putea sa il pierzi pentru totdeauna.

  •  Implica-te in mod semnificativ.
  •  Nu livra ceva insuficient.
  •  Construieste incredere.
  •  Du prospectii la pasul urmator.

4. Sa merite share

O spunem inca o data: continutul este regele! Iar continutul demn de a fi partajat este cel mai bun continut.
Gandeste-te la mindset atunci cand faci o achizitie de mare valoare, cum ar fi o vacanta, un echipament nou sau un serviciu B2B pentru care va trebui sa obtii aprobarea companiei tale. Achizitiile care necesita mai multa consideratie duc adesea la o consultare cu factorii de co-decizie, fie ca este vorba despre un sot, un prieten, un coleg de munca sau un sef. Un clip video, o brosura electronica sau un infografic usor de partajat, ceva creat tinand cont de factorul de co-decizie, este un alt element esential pentru agentii de marketing care doresc sa mentina clientii potentiali implicati si pe traiectoria catre conversie. Continutul de calitate conteaza extrem de mult aici. Si este evident ca nu este o meserie pentru amatori.

Creativii profesionisti de astazi sunt ca niste cutite elvetiene – versatili si capabili sa dea viata propunerilor de brand intr-o gama larga de medii si contexte, de la reclame banner si retele sociale pana la videoclipuri si pagini web. Tinand stacheta creatiei cat mai sus si respectand standarde precum cele detaliate aici pentru o implicare demna de brand, vei capta atentia clientilor, iar aceasta se va vedea in rezultatele campaniei.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2023/03/20/four-creative-benchmarks-for-digital-marketing-success/?sh=600d54402efc