Optimizarea on-site este una dintre cele mai prolifice metode de promovarea a unui business. Astazi vom cerceta impreuna 3 metode inedite de a interveni asupra continutului, in afara tehnicilor traditionale SEO (title tags, descrieri meta etc.).
1. On-page Copy
Lucrezi la magazinul online al unui client? Verifica daca descrierile produselor sunt unice, sau au fost copiate de pe site-ul producatorului.
Daca ai de-a face cu continut duplicat, solutia este sa rescrii textele, astfel incat descrierile produselor din magazinul online sa fie unice. Vei observa imediat o crestere a traficului pe site.
Explicatia: Google depuncteaza continutul duplicat, iar acest lucru are impact serios asupra page rank-ului. Singurul lucru care iti ramane de facut este sa il elimini de pe site-ul la care lucrezi.
2. Tactici de internal linking
Tot in cazul unui magazin online, ai grija sa introduci pe paginile de produs sectiunile „related products” (produse asemanatoare), „recently viewed products” (produse vizualizate recent) si „products other people like” (produse de care sunt interesate alte persoane). Toate aceste sectiuni iti pot atrage trafic suplimentar din partea celor care ajung pe o anumita pagina de produs.
Recomandare: nu adauga sectiunile doar de dragul traficului suplimentar. Chiar daca traficul nu creste in mod fenomenal, tehnica reprezinta o metoda foarte buna de a adauga valoare serviciului oferit clientului.
3. Imbunatatirea experientei utilizatorului
Crezi ca o anumita sectiune de pe pagina face ca bounce rate-ul sa fie foarte mare? Pentru a te convinge sau a-i convinge pe clientii tai ca e nevoie de o modificare pe pagina pentru a imbunatati experienta utilizatorilor, iti recomand un tool gratuit foarte interesant (http://peek.usertesting.com/) care iti ofera un filmulet cu un utilizator real ce interactioneaza cu site-ul tau (dupa ce introduci intr-un formular domeniul care te intereseaza).
Din pacate, pagina functioneaza doar pentru limba engleza, asa ca daca site-ul tau nu are si o versiune in aceasta limba, e timpul sa te apuci de tradus. Filmuletul va fi insotit de comentarii legate de experienta utilizatorului care a intrat pe site si, in plus, vei afla daca e probabil ca acesta sa se intoarca pe site sau sa il recomande unor prieteni.