Am trecut deja in revista o serie de lucruri pe care ar fi bine sa le eviti in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare. Asa ca astazi am decis ca e timpul pentru ASA DA-uri.
Internetul este plin cu sute, mii de sfaturi despre cum ar trebui sa facem SEO, despre ce e bine si ce e rau, insa si cu numeroase tehnici minune care promit ca iti vor teleporta site-ul pe prima pagina de rezultate oferita de Google, sau cu metode de mult apuse, care iti vor face mai mult rau daca le pui in practica.
Asa ca mi-am propus sa fac o selectie de metode testate, de lucruri care functioneaza cu adevarat in prezent si care te vor ajuta sa iti pozitionezi bine site-ul. Autorii sunt experti in relatia site-uri – motoare de cautare (a.k.a. Google), specialisti cu renume international, cu multe reusite la activ, asa ca poti sa te linistesti, nu ai in fata inca un articol fantoma cu sfaturi indoielnice.
Atentie, SEO inseamna multa munca si nu se obtine peste noapte!
Sufleca-ti manecile si treci la treaba!
21 de ASA DA in materie de SEO
1. Adam Connell
Fondatorul Blogging Wizard si unul dintre oamenii cu raspunsuri cam pentru orice problema de marketing. Adam este si chitarist si iubeste mancarea chinezeasca
Marketing de influenta (“Influence marketing”)
Depisteaza oamenii cu influenta din sectorul sau nisa ta de piata si gaseste o modalitate de a le exploata audienta. Probabil nu vor fi putini cei interesati de ceea ce ai de oferit/spus.
Totul tine de oamenii cu care intri in contact, de relatiile pe care le fructifici. Iata cateva metode pentru a intra in legatura cu influencer-ii:
- Urmareste-i pe retelele de socializare pe care activeaza
- Comenteaza la actualizarile de status-uri
- Comenteaza pe blog-urile lor
- Apasa butonul Share pentru continutul publicat de ei (si spune-le ce ai facut)
- Fa o trimitere prin link catre un articol de pe blog si da-le de veste
- Da-le o mana de ajutor atunci cand au nevoie (chiar functioneaza treaba cu reciprocitatea)
- Cere-le ajutorul pentru continutul postat pe site-ul/blog-ul tau
- Invita-i la discutii pe Skype sau Google Hangout
- Intalneste-te cu ei la conferinte
- Aranjeaza intalniri 1 on 1
2. Ammar Ali
Fondatorul All Blogging Tips si unul dintre cei mai faimosi bloggeri din Asia. Nascut in 1995, este fascinat de dezvoltare web si ar muri fara Internet.
Foloseste plugin-urile SEO pentru WordPress, care te pot ajuta sa iti optimizezi mai usor continutul publicat pe blog. Ia-ti timp pentru a face lucrurile cum trebuie, doar asa vei iesi castigator. In momentul in care vei hotari sa accelerezi procesul de monetizare al blogului tau, vei deveni vulnerabil la sanctiunile Google.
Nu uita: Google uraste metodele artificiale de monetizare si tehnicile SEO neoneste.
3. Brent Carnduff
Omul din spatele Echelon SEO. Fost profesor la scoala primara, transformat in consultant de succes. Un colaborator activ ar unor site-uri cu autoritate, cum ar fi SteamFeed, Social Media Today, Business2Community si Search Engine Journal.
Nu te concentra atat de mult pe frecventa de postare, cat pe calitatea continutului publicat. Implementeaza o strategie solida de promovare pentru a te asigura ca fiecare articole este gasit si citit de publicul tau tinta.
4. Brian Belfitt
Proprietarul si fondatorul Blog Engage. Este un mare expert in business blogging.
Secretul consta in varietatea link-urilor care fac trimitere catre site-ul tau. Pentru un portofoliu variat de backlink-uri, foloseste Guest Blogging, Social Media, Bookmarking, Twitter, Facebook etc.Tine-te departe de schimburile de link-uri sau cumpararea de linkuri.
5. Brian D Hawkins
Fondatorul Hot Blog Tips, este pasionat de blogging, social media si SEO.
Recomandarea pentru bloggeri si proprietari de site-uri: rezolva cat mai multe probleme! Ofera solutii cititorilor tai, iar continutul publicat de tine va primi multe link-uri organice. Nu e niciun secret, pur si simplu construieste-ti o comunitate si pune-o mai presus de orice.
6. Brian Dean
Autorul si webmasterul Backlinko, Brian nu este un simplu expert SEO, ci si autorul unor studii de caz SEO populare si al multor strategii de link building.
2 cuvinte: Email outreach.
7. David Leonhardt
Scriitor, dependent de social media si specialist SEO pentru http://www.seo-writer.com/
Creeaza ceva nemaipomenit si fa ca media sa devina fascinata de creatia ta. Plateste pentru un sondaj si publica rezultatele cu ajutorul unui comunicat de presa, a unui infografic, slide show sau video si da sfoara in tara, ducand informatia catre cat mai multi bloggeri sau publicatii.
8. Eric T Tung
Este supranumit “the social media guy”. Forbec l-a desemnat drept reteaua de influenta #1 si in prezent este social media manager pentru BMC Software. In trecut a lucrat pentru companii mari ca Dell si Apple. Il gasesti pe http://ericttung.com/
Cea mai mare diferenta pe care o poti face, fie ca esti la inceput de drum sau te numesti profesionist, este sa scrii un blog. Blogul este cel care trimite semnale motoarelor de cautare legate de continutul actualizat cu regularitate, iti imbogateste site-ul cu cuvinte cheie si ofera material de distribuit pe retelele sociale. Poti incerca sa cumperi link-uri, sa iti rescrii continutul de pe site, insa diferenta o va face cu adevarat ceea ce postezi pe blog.
9. Gazalla Gaya
Fondatoarea Web Content Blog , scrie despre content marketing, SEO si Internet marketing. Pasiunea ei – marketingul online al business-urilor – este sustinuta de abilitatile sale de scriere si de formulare a unor sfaturi de top.
Google a devenit foarte serios in ceea ce priveste afisarea continutului util, corect si relevant utilizatorilor sai. Continutul tau se va afla mereu in top daca iei in considerarea autoritatea pe care o ai in domeniu. Pentru asta:
- Documenteaza-te bine inainte de a scrie articolele
- Guest blogging pentru blog-urile de top din nisa ta
- Asigura-te ca ai Google authorship
- Creste-ti prezenta in Google+
- Lucreaza la feedback-ul pe care il primesti pentru fiecare articol scris – comentarii, share-uri pe retele sociale
10. Julie Joyce
Directorul de operatiuni al Link Fish Media, parte a SEO Chicks, este una dintre femeile remarcabile ale industriei SEO. Mai colaboreaza si cu Search Engine Land si Marketing Gurus.
In cazul in care nu te bucuri de un Page Rank bun dintr-un motiv sau altul (poate site-ul tau este nou sa nu este bine optimizat inca), o prezenta bine gestionata pe retelele sociale te poate salva de la moarte. Chiar daca nu este vorba de o tehnica SEO per se, e un sfat de care trebuie sa tii cont.
11. Kristi Hines
Fondatoare Kikolani si colaborator activ al unor site-uri ca Social Media Examiner si Search Engine Watch. Este in acelasi timp si parte a Crazy Egg; este specializata in blogging, ghostwriting si social media.
Cele doua “must have”-uri sunt: dezvoltarea de continut calitativ si promovarea acestuia. Doar combinandu-le vei reusi sa castigi in mod natural recunoasterea Google.
12. Kulwant Nagi
Antreprenor si blogger de succes din Asia. Scrie pe Blogging Cage, iar subiectele sale favorite sunt blogging, Internet marketing si SEO.
Uita de SEO daca vrei sa rezisti pentru multa vreme! (K. Nagi)
Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti complet la el si doar sa nu incerci sa ultra-optimizezi articolele, deoarece (mai nou) Google stie ca faci acest lucru doar de dragul lui, pentru a te pozitiona mai bine in SERPs.
Pe scurt – Scrie articole consistente (calitativ si cantitativ –da, lungi!) pentru a obtine rezultate bune.
13. Matthew Woodward
Un nume familiar in industria SEO. Internet marketer cu cunostinte vaste SEO si multe premii la activ, trebuie sa il urmaresti pe http://www.matthewwoodward.co.uk/
Exista o singura tactica SEO care a trecut testul timpului si al algoritmilor Google. Ea consta in reproducerea link-urilor competitorilor. Mai multe despre aceasta tehnica SEO aici: http://www.matthewwoodward.co.uk/tutorials/backlink-competitor-analysis/
14. Neal Schaffer
Autorul unei carti importante de strategie social media (Maximize Your Social), speaker si consultant de top. Este, in acelasi timp, si profesor in cadrul programului Mini-Social Media MBA al Rutgers University.
Publicarea de continut doar de dragul motoarelor de cautare inseamna pur si simplu zgomot. “Go Big or Go Home!” – publica doar cele mai bune idei, fa ca fiecare postare pe blog sau actualizare pe retelele sociale sa conteze. Uita de numarul de articole pe care trebuie sa il publici saptamanal si concetreaza-te pe calitatea continutului oferit. In timp, iti vei da seama ca e tot ceea ce conteaza.
15. Neil Patel
Cine nu a auzit de el? Il gasesti pe Quick Sprout, este cofondatorul Crazy Egg, Hello Bar si KISSMetrics si una dintre cele mai proeminente figuri ale industriei de marketing pentru motoarele de cautare. In plus, Barack Obama l-a numit in top 100 antreprenori sub 30 de ani.
Content marketing – este o strategie pe termen lung, care pare sa mearga pentru orice tip de afacere. Mai multe despre content marketing aici:
http://www.quicksprout.com/the-advanced-guide-to-content-marketing/
16. Niall Devitt
Cofondatorul TweakYouBiz, Ahain Group si Digital Training Camp, Niall are peste 20 de ani de experienta in dezvoltarea companiilor pe piata irlandeza, internationala si online. A aparut in publicatii importante, ca New York Time, Washington Post si Business Insider.
Guest blogging este una dintre cele mai bune metode de a strange link-uri, trafic si de a construi un brand, insa trebuie practicat cu mare grija.
- Alege un site tinta valoros
- Scrie un post care sa ofere informatii pretioase cititorilor si sa iti demonstreze expertiza
- Nu o face doar pentru a aduna link-uri – niciun site cu reputatie buna nu va accepta continut slab
17. Renaud Gagne
E omul cu sfaturile legate de marketing afiliat si cu tehnicile extraordinare de blogging. Mai multe despre Renaud Gagne aici.
Totul tine de construirea unei audiente. Iar acest lucru se obtine in trei pasi:
Pasul1:
Creeaza sau ofera ceva extrem de valoros care va fi de folos publicului tau tinta.
Pasul 2:
Creeaza o promotie speciala
Pasul 3:
Creste vizibilitatea campaniei tale cu ajutorul unor mesaje publicitate bine executate.
18. Steve Morgan
Consultant SEO & marketing online stabilit in Cardiff, South Wales, UK. E in business-ul SEO inca din 2009, scrie pe SEOno, Morgan Online Marketing si Moz si adora sa vorbeasca la evenimente.
Un lucru pe care trebuie sa il faci atunci cand accepti un proiect nou este sa ii intrebi pe clienti ce alte domenii detin si sa verifici daca redirectionarea este facuta in mod corespunzator. Este un lucru peste care se trece de multe ori cu vederea, de aceea l-am adus in discutie. Asigura-te ca toate domeniile au redirectionari 301.
19. Tadeusz Szewczyk (Tad Chef)
Omul din spatele onReact. Doar daca iti arunci o privire rapida pe site-ul lui, iti vei da seama ca este special. Personalitate importanta a industriei SEO, a publicat pe Ahrefs, seo2.us si Squawk.im.
Construirea unor relatii puternice este are o importanta uriasa, desi este ignorata de multi. Nu strangi 100 de relatii la fel de usor ca 100 de linkuri, insa odata stranse cele 100 de relatii vei obtine mii de link-uri.
Uita-te in stanga si in dreapta si treci la treaba!
20. Tony Dimmock
Tony conduce Dimmock Web Marketing , o companie de internet marketing si SEO din Heartfordshire, UK, Twitter. http://www.dimmockwebmarketing.co.uk/
Pentru incepatori:
Planificarea experientei utilizatorului si a beneficiilor obtinute de acesta cu mult inainte de proiectarea site-ului:
O intelepciune culeasa din cartea “7 Habits of Highly Effective People”: “incepe cu sfarsitul in minte”. Odata stabilita experienta pe care doresti sa o traiasca vizitatorul site-ului tau si beneficiile culese de el, poti trece la optimizarea paginilor pentru conversie si vizibilitate.
Pentru profesionisti:
SEO s-a schimbat dramatic in ultimii ani, odata cu modificarile algoritmilor Google. O miscare inteligenta ar fi sa tii tot timpul pasul cu asteptarile Google.
Vezi: http://moz.com/blog/semantic-seo-questions
21. Wade Harman
Un blogger cu diploma in psihologie si guru cand vine vorba de social media marketing. Si-a dedicat viata blogului personal si blogului Bloggers Make Money.
Continut bine scris, fara niciun cuvant cheie in el (cel putin nu intentionat). Inceteaza sa mai urmaresti ceva care se schimba incontinuu. Controleaza destinul blogului tau cu continut util.
daily i am going to your web site.Thanks for sharing a high quality&much useful information.