regula-20-80De cate ori ati dat peste urmatoarea bucata de sfat (pardon de exprimare, am dat curs traducerii gandului formulat in engleza)?

„You should spend 20% of your time creating social media content and 80% of your time promoting it.”

Pare o vorba plina de intelepciune, procentele ii cresc credibilitatea si o fac atractiva pentru a fi distribuita, asa ca nu a durat mult pana cand internetul a fost impanzit cu fraza in cauza.

Cand vine vorba de crearea de continut nou, pe ce ar trebui sa ne concentram? Ar trebui sa respectam sau nu regula procentelor mai sus formulata? Dupa parerea mea, lucrurile sunt diferite in functie de rezultatul dorit si de natura business-ului pe care ne dorim sa il promovam cu ajutorul content marketingului.

Un altfel de 20-80

In loc sa intram la mijloc intre cei care pariaza pe calitatea continutului si cei care mizeaza mai mult pe promovarea acestuia, mai bine ne punem intr-o zona neutra, confortabila, profitabila. Asadar, vom aplica regula 20-80 intr-o maniera diferita:

20% din continut: call-to-action persuasiv

– acest procent din continut ar trebui sa aiba de-a face cu brand-ul tau, cu produsele sau serviciile companiei, insa in acelasi timp ar trebui sa includa si informatii utile pentru audienta: un discount, o oferta speciala, statistici utile etc. Nu uita sa adaugi si un call-to-action atractiv, care sa iti incurajeze publicul sa descopere mai multe despre compania ta.

80% din continut ar trebui sa fie interesant, sa starneasca Share

– mergi pe continut care satisface interesele si nevoile publicului tau, combilandu-l cu propria perspectiva, oferindu-i vocea brand-ului.

1. Urmareste-i pe liderii de opinie si observa care sunt interesele lor.

2. Distribuie continut interesant si incearca sa stabilesti un dialog cu fanii tai – citate inspirate, intrebari, link-uri catre stiri care i-ar putea preocupa etc.

3. Incearca sa legi legaturi puternice cu fanii tai impatimiti, motivandu-i sa fie si mai galagiosi atunci cand te promoveaza.

Oricum ai folosi procentele, asigura-te ca mentii activ dialogul cu fanii tai si ca ceea ce le spui iti face cinste!