Email-ul este cel mai puternic canal de livrare a mesajului de marketing. Afla cum poti creste numarul celor la care ajunge mesajul tau.
Colectarea datelor de contact ale clientilor este un lucru esential pentru orice business. Cu cat ai mai multe adrese de email in lista ta, cu atat mai multa lume va auzi de tine, adica va gasi un Newsletter de la tine in Inbox.
Daca citesti aceste randuri, probabil ai realizat deja care este valoarea unui program de email marketing. Si daca esti dispus sa faci un efort in directia cresterii numarului de abonati la Newsletter, ar trebui sa te asiguri ca noii abonati sunt de calitate. Un numar mai mare nu inseamna neaparat o reusita, daca nou-venitii nu fac parte din publicul tau tinta. Mai bine 50 de abonati noi de calitate decat 500.
Iata cateva tehnici care te vor ajuta sa cresti numarul de abonati la Newsletter
- Fereastra Pop up
Intr-o lume ideala pentru marketeri, ar trebui sa te bucuri ori de cate ori o fereastra pop up iti apare pe ecran si…nu te lasa sa vezi continutul care te intereseaza. Desi pot fi enervante, ferestrele pop up (in care utilizatorul trebuie sa completeze adresa de email) inca mai exista, deoarece chiar functioneaza – pot duce la cresterea numarului de abonati la Newsletter cu pana la 400%.
Daca ti-e teama de reactia cititorilor tai, care s-ar putea simti deranjati de ferestrele bagacioase, exista metode prin care acestea pot deveni mai atractive:
- Design: exact ca in cazul landing page-urilor, felul in care arata fereastra pop up poate influenta foarte mult rezultatele. Fa-o sa arate bine si de incredere. In acelasi timp, ar trebui sa fie si consistenta in informatie, pentru ca utilizatorii sa nu creada ca este vorba pur si simplu de reclama.
- Titlu: vorbeste de beneficii, promite-le ca le vei rezolva o problema; cu alte cuvinte, atrage-le atentia!
- Cand apare: Unii marketeri spun ca momentul ideal pentru aparitia pop up-ului este dupa 15 secunde de la accesarea paginii, altii zic ca dupa 60 de secunde. Cel mai bine insa este sa testezi pe…site-ul tau.
- Dimensiune: suficient de mare astfel incat sa atraga atentia si sa cuprinda informatia pe care doresti sa o transmiti utilizatorului; nu e indicat ca fereastra sa fie mult mai mare decat continutul cuprins in ea. Ia in considerare si felul in care aceasta apare pe dispozitivele mobile (telefoane, tablete etc.).
- Sectiune/bara speciala in Header-ul site-ului
Header-ul este una dintre cele mai vizibile zone de pe site, si chiar poate fi facut sa se deplaseze sus-jos in timpul navigarii, asa ca e mereu la vedere. Adauga un call to action atractiv, pentru ca utilizatorii sa dea click si apoi sa completeze datele de contact in formularul special.
Truc: Pentru a iesi in evidenta, bara dedicata call to action-ului trebuie sa fie colorata diferit fata de restul paginii.
- Notificare pop-up in momentul in care utilizatorul se pregateste sa inchida site-ul
Ideea din spatele acestei tehnici consta in urmarirea miscarii pe care o face cursorul, pentru ca in momentul in care acesta se apropie de butonul care inchide fereastra, sa apara o fereastra de notificare pop-up. Elementul surpriza este puternic si iti permite sa ii arati ceva interesant utilizatorului. Notificarea trebuie sa contina, desigur,un formular pentru completarea datelor de contact.
Servicii ca Picreel, BounceExchange sau Marketizator iti ofera aceasta optiune pentru site-ul tau.
- Coltul dreapta-sus
Zona din colt dreapta-sus a unui site este cea in care vizitatorii se asteapta sa gaseasca formularul de abonare la newsletter. Plasarea formularului in acest loc face lucrurile mai usoare, mai ales pentru vizitatorii care te apreciaza si pe care nu trebuie sa-i convingi sa se aboneze.
- La sfarsitul fiecarui post pe blog
Daca cineva citeste in totalitate un articol de pe blogul tau, inseamna ca bucata respectiva de continut i-a atras atentia, fiind considerata de utilizator valororoasa – un prilej numai bun de a-i cere acestuia adresa de email. Ofera-i ceva in schimb, de exemplu un set de sfaturi incluse intr-un e-book.
- Organizeaza un concurs sau o tombola. Solicita-le participantilor sa completeze adresa de email in formularul de inscriere in concurs.
- Formularul de abonare la newsletter trebuie sa fie cat mai scurt, cat mai concis. Poti efectiv doar sa ii ceri utilizatorului adresa de email.
- “Enter Your Email Here / Introdu aici adresa de email”
Conform unui studiu de caz realizat de cei de la Conversion Voodoo pe blogul Shoemoney, numarul celor care s-au abonat la newsletter a crescut cu 36% doar prin adaugarea textului “Enter Your Email Here” in campul unde utilizatorul ar trebui sa treaca adresa de email.
Inainte de test, campul respectiv nu avea niciun text. Rezultatul are sens, deoarece, odata cu introducerea textului gri in casuta, a devenit mult mai clar pentru utilizatori ce trebuie sa introduca in campul respectiv. In momentul tastarii, textul respectiv dispare.
- Ofera un preview
Ofera-le cititorilor o bucata din informatie gratuita, promitandu-le mai mult daca se aboneaza la Newsletter. De exemplu, poti scrie un articol pe blog: “5 metode de a atrage mai mult trafic pe site-ul tau”, iar la sfarsitul articolului sa adaugi o linie de tipul:
Descopera mai multe tehnici de atragere a vizitatorilor pe site-ul tau – aboneaza-te la Newsletter si vei primi “Ghidul pentru mai mult trafic”, care cuprinde in exclusivitate inca 10 tehnici aditionale de crestere a traficului.
- Beneficii doar pentru abonati
Aminteste-le vizitatorilor site-ului tau ca abonatii la Newsletter au parte de beneficii in exclusivitate, cum ar fi cele mai noi e-book-uri si kit-uri noi de download.
- Lauda-te!
In momentul in care ai adunat un numar frumos de abonati, poti sa te lauzi putin cu el, indicandu-le vizitatorilor site-ului tau cati abonati ai strans pana acum. Ideal ar fi sa testezi aceasta tehnica, deoarece nu functioneaza pentru toata lumea – in unele cazuri, s-a observat o scadere a numarului de abonati.
- Adauga optiunea de abonare la Nesletter pe conturile de social media
Optiunea de abonare la Newsletter este usor de inserat in cazul anumitor retele sociale. Facebook este una dintre retelele prietenoase, unde poti gasi o groaza de aplicatii care iti permit sa adaugi un tab special pentru inscrierea adreselor de email ale utilizatorilor in baza de date a companiei.
- Oferte promotionale pentru noii abonati
Ofera vouchere de reducere noilor abonati la newsletter. E o tehnica pe care o practica cele mai mari site-uri de e-commerce, cum ar fi H&M.
- Profita de semnatura din email. Include un link catre formularul de abonare la Newsletter in cadrul semnaturii tale din email, si convinge-i pe toti angajatii sa faca acest lucru.
- Adapteaza mesajul la mediu
Atunci cand incerci sa formulezi un mesaj atractiv, care ar trebui sa ii convinga pe utilizatori sa se aboneze la newsletter, ai in minte mediul in care este afisat acest mesaj.
Mesajul ar trebui sa tina cont de locul in care apare. De exemplu:
Pe un magazin online de haine: Aboneaza-te la newsletter pentru a beneficia de cupoane, discount-uri speciale si ultimele stiri din moda, direct in Inbox-ul tau.
Pe un blog: Ti-a placut acest articol? Aboneaza-te la newsletter si iti vom mai trimite si alte articole ca acesta in fiecare saptamana.
- In pagina “Despre noi”
Pagina in care oferi informatii despre companie sau despre tine este una dintre paginile care atrag cel mai mult trafic. Oamenii sunt, din fire, curiosi: vor sa stie cine esti, despre ce e blog-ul tau, care este povestea companiei, ce ii poti invata etc.
- In footer-ul site-ului
Un utilizator care a dat scroll pana in partea de jos a paginii, este un utilizator care apreciaza continutul de pe site-ul tau. Adauga in footer-ul paginii un call to action pentru abonarea la newsletter. Nu uita sa folosesti culori care contrasteaza cu coloritul site-ului.
- Bara laterala
Un alt loc bun pentru plasarea formularului pentru inscrierea la newsletter. Poti folosi un formular care sa includa fata ta sau fetele expertilor care le vor trimite informatiile valoroase din newsletter.
- Fii transparent in legatura cu frecventa de trimitere a newsletter-ului
Nici tie probabil nu iti place cand te trezesti cu trei email-uri pe zi venite de la aceeasi pagina. Spune-le utilizatorilor de cate ori vor primi un email din partea ta, in cazul in care se aboneaza. Foloseste cuvinte ca “saptamanal”, “lunar”, “periodic” etc.