Esti in cautarea unor instrumente noi care sa te ajute sa iti imbunatatesti strategia de marketing digital? Ai mai jos cele mai populare 15 variante, dar si motivele pentru care sunt in trend.
Domeniul marketingului digital este intr-o schimbare constanta, iar daca ti se pare dificil ca esti nevoit sa faci mult cu resurse putine, trebuie sa stii ca ai la dispozitie ajutoare de nadejde!
Marketerii au nevoie de instrumente mai mult ca niciodata, pentru a automatiza task-urile repetitive, pentru a-si augmenta skill-urile, pentru a colabora mai eficient si pentru a scala ceea ce fac bine.
Iar cand vine vorba despre instrumente pentru marketing digital, ai zeci sau chiar sute de mii de optiuni din care sa alegi – in mod cert sute de optiuni pentru fiecare canal sau tip de task.
Iata mai jos 15 dintre cele mai populare instrumente de marketing digital disponibile acum pe piata si motivul pentru care sunt indispensabile multor companii. Ordinea prezentarii este aleatorie.
1. Canva
“Simplitatea este sofisticarea suprema” spunea odata Steve Jobs. Canva simplifica crearea de elemente de design, cu ajutorul unei platforme sofisticate. Daca nu poti ceva, nu trebuie sa iti faci griji; galeria de designuri a Canva iti permite sa alegi si sa editezi un model fara sa ai prea multe skill-uri pentru a crea un design perfect si uimitor.
In plus, Canva ofera animatie grafica, infografice si clipuri video. Aplicatia are un plan gratuit, dar daca vrei sa treci la un plan contra-cost, trebuie sa stii ca este o investitie care merita.
2. HubSpot
HubSpot furnizeaza o multitudine de instrumente menite sa ii ajute pe marketeri, insa HubSport CRM este cel mai popular datorita caracteristicilor sale extrem de puternice.
HubSpot CRM ofera posibilitatea urmaririi emailurilor si notificari, urmarirea prospectilor, programarea intalnirilor si o optiune de chat live.
In plus, faptul ca este usor de utilizat ajuta HubSpot sa iasa in evidenta in fata concurentei.
Cea mai buna parte la instrumentul HubSpot CRM este pretul – mai exact faptul ca este gratuit.
Din nefericire, dezavantajul planului gratuit este ca permite accesul la CRM doar pentru doi utilizatori. Planul contra cost, in schimb, permite un numar nelimitat de utilizatori si posibilitatea de a adauga pana la 1 milion de contacte.
3. VWO
Optimizarea ratei de conversie (CRO) poate fi cumva ezoterica, dar cu VWO (Visual Web Optimizer) lucrurile se schimba.
VWO masoara clickurile on-site, scrol-ul pe pagina al utilizatorilor, timpul petrecut pe site si intentia de iesire.
Punctul forte al VWO este capacitatea de a testa diferite perspective pentru site, astfel incat sa creasca rata de conversie.
Testarea culorilor, headline-urilor, layout-urilor pentru landing page si a altor cateva variabile este foarte simpla cu VWO. In plus, nu trebuie sa ai inclinatii tehnice pentru a face teste. Daca nu esti deloc inclinat catre tehnica si nici nu detii skill-uri de codare, poti face diverse testari la fel de usor ca un developer.
4. Semrush
Pentru a atrage trafic pe site, vei avea nevoie de inteligenta competitiva. Semrush iti ofera peste 50 de instrumente care te vor ajuta sa “lupti” impotriva concurentei.
Semrush este privit in general ca un tool pentru SEO, dar daca l-am numi asa ar insemna sa il subestimam, pentru ca softul ofera si alte cateva functii din zona de marketing digital.
De pilda, Semrush ofera caracteristici pentru analiza competitiva a social media, CRO, PPC si monitorizare PR.
Daca esti in cautarea unei suite de instrumente cu ajutorul carora sa rezisti impotriva atacurilor concurentei care vrea sa te scoata din business, Semrush ofera o linie buna de aparare.
5. Slack
Daca odinioara norma pentru comunicare erau porumbeii voiajori, semnalele cu fum si scrisorile, astazi milioane de oameni folosesc Slack ca mod principal de a comunica.
Slack este urmatorul pas in evolutia comunicarii. Mesajele sunt instante si poti partaja cateva formate de fisiere prin intermediul platformei.
In plus, Slack te conecteaza cu ajutorul apelurilor video conferinta si iti permite sa creezi canale pentru un grup de contacte, in vederea unui chat de grup menit sa creasca productivitatea. De asemenea, se integreaza bine cu diverse alte instrumente si cu pachete de productivitate.
6. Asana
Calea minimei rezistente nu este intotdeauna o progresie lineara. Asana a realizat asta cand a construit acest soft fantastic de management de proiect.
Asana le ofera managerilor de proiect, managerilor de produs si executivilor vizibilitate si responsabilizare in randul echipei. Poti imparti task-urile in subtask-uri si le poti aloca membrilor echipei. In plus, poti stabili obiective de etapa si intreaga organizatie poate vedea stadiul de avansare a proiectelor.
Prin integrari API, Asana poate fi integrata si cu sisteme CRM si cu alte cateva aplicatii terte.
Mai mult, poti incepe sa folosesti Asana gratuit.
7. OptinMonster
OptinMonster, adus catre public de pasionatul veteran al WordPress, Syed Balkhi, va fi in mod cert pe placul multora.
Fie ca esti startup, afacere mica sau chiar o organizatie mare si ai un site WordPress sau un blog, gigantul OptinMonster furnizeaza o functionalitate avansata camuflata in simplitate.
OptinMonster confera un popup extrem de personalizabil pentru colectarea adreselor de email, timer, formulare, blocari de continut si campanii targetate, bazate pe date Google Analytics care se integreaza perfect cu platforma.
8. ConvertKit
ConvertKit ofera trasee avansate multi-step de email, numite secvente, pentru a creste ratele de deschidere a email-ului.
In plus, segmentarea publicului in cadrul platformei ofera o automatizare complexa pentru secventele de email, a caror constructie dureaza cu ConvertKit nu ore, ci minute.
Toate linkurile inserate in secventele de email sunt urmarite si raportate intr-o interfata usor de utilizat.
ConvertKit iti permite, de asemenea, sa copiezi si sa lipesti codul in articole, pentru a crea formulare opt-in care se pot integra cu usurinta cu platforma CRM aleasa.
Daca esti in cautarea unui soft de email marketing rentabil, usor de utilizat, care sa ofere automatizare si segmentare avansata cu o multitudine de integrari API, incearca ConvertKit.
9. Unbounce
Paginile de destinatie (landing pages) pot ridica sau pot cobori numarul de tranzactii pe care le poti aduce companiei tale. De pilda, daca faci campanii PPC, Google ads ofera un scor de calitate pentru landing page, care iti poate sustine eforturile de a genera vanzari, sau le poate afecta.
Unbounce ofera un mod eficient din punct de vedere al costurilor de a construi pagini de destinatie responsive, optimizate pentru traficul de pe mobil si de pe desktop, care se intampla sa fie placute estetic si functionale.
Nu este necesara niciun fel de codare pentru a crea landing page-uri. Editorul drag and drop iti ofera tot ce iti trebuie pentru a crea experienta dorita pentru publicul tinta.
Daca vrei sa adaugi functionalitati avansate, ai optiunea de a adauga HTML personalizat si Javascript.
Unbounce ofera peste 120 de integrari cu aplicatii terte.
Tehnologia AI numita trafic inteligent iti poate muta in mod dinamic traficul catre varianta de pagina de destinatie cu cea mai mare conversie, crescand drastic ratele de conversie.
Daca vrei sa adaugi functionaloitate avnsata, aoi optiunea de a adauga HTML si Javascrip custom.
Unbounce fera pste 120 de integrari cu aplicatii terte.
Tehnologia AI numita smart traffic poate transfera dinamic traficul catre varianta de landing page care aduce cea mai mare conversie, crescand drastic ratele de conversie.
10. Buzzsumo
Buzzsumo este un instrument pentru social media care a luat pe sus lumea marketingului digital, inca de la lansarea sa de catre James Blackwell si Henley Wing.
Cand ai nevoie de un instrument pentru a ajunge in miezul analiticelor social media, Buzzumo este exact ce iti trebuie!
Identificarea influencerilor din social media, construirea de profiluri de jurnalisti in tendinte, si vizualizarea celui mai partajat continut sunt cateva caracteristici pe care Buzzsumo le ofera si care iti vor da un avantaj real impotriva competitorilor.
11. Sprout Social
Ai avut vreodata nevoie sa fii in mai multe locuri in acelasi timp?
Ei bine, Sprout Social iti da capacitatea de a posta pe mai multe retele de socializare, automatizand postarile din social media.
Cea mai buna caracteristica a Sprout Social este interfata analytics ideala pentru a-ti evalua activitatea pe fiecare canal de socializare in parte, dupa ce iti automatizezi postarile.
Sprout Social este obligatoriu de adaugat la tool-urile tale din sfera tehnologiei daca ai mai multe canale de social media.
12. Deepcrawl
Deepcrawl iti permite sa culegi parametri de impact si sa o faci rapid! In plus, spre deosebire de alte cateva crawlere web pentru SEO, o interfata curata pentru utilizatori simplifica navigarea prin platforma.
Deepcrawl face in asa fel incat crawlarile automate SEO si auditurile automate ale codurilor sa fie fara cusur.
Mai mult, platforma ofera un partener strategic care te va ajuta sa deblochezi toate functiile puternice ale platformei.
13. Demio
Stiai ca aproape 70% dintre webinarii au ca tema cresterea vanzarilor si a angajamentului? Daca nu te folosesti de webinarii, ratezi sume uriase de bani pe care altfel compania ta le-ar putea obtine.
Demio este un instrument eficient care gazduieste evenimente live si efectueaza prezentari generale de produs.
In plus, webinariile Demio pot creste rata de participare.
14. Loom
Orice marketer din secolul 21 este in mod cert constient de puterea pe care o au imaginile video – dar personalizarea este mai importanta acum ca niciodata.
Personalizarea imaginilor video este realizata prin Loom.
Poti prezenta o inregistrare video sau un video live si sa ai in acelasi timp si chipul expus, intr-un box circular mic, non-intruziv si elegant.
Loom este excelent pentru predare, oferind prezentari generale si ghiduri prin produsele software.
15. Lucky Orange
Lucky Orange ofera opt instrumente sub umbrela unei singure companii. Mai simplu spus, aceasta platforma ar putea la fel de bine sa fie omologul unui briceag elvetian army, doar ca in domeniul marketingului digital.
Planul tarifar lunar ofera acces la urmatoarele instrumente:
- Harti termice (heat maps)
- Sesiuni de inregistrare video
- Live chatbox
- Analiza palniei de conversie
- Profilurile vizitatorilor
- Anunturi pop-up
- Sondaje pentru utilizatori
- Interfata cu analitice
Toate acestea incepand de la un plan de inceput, de minim 10 dolari pe luna.
Fondatorii de startup-uri, proprietarii de business-uri consacrate, sau orice persoana existenta pe net poate avea parte de o mai buna intelegere a publicului target cu Lucky Orange.
Google Analytics este intotdeauna o solutie, dar iti poti duce analiza datelor si mai departe, cu acest instrument accesibil si versatil.
Concluzie
Indiferent de nisa de marketing digital in care functionezi, automatizarea eforturilor de marketing este o realitate curenta.
Cele 15 instrumente despre care am vorbit mai sus te pot ajuta sa automatizezi anumite task-uri, precum si sa economisesti timp, iar in final va genera mai mult venit pentru compania ta.
Daca esti fondator de startup, blogger sau o afacere mica onlie, incearca neaparat sa integrezi aceste tool-uri in pachetul de tehnologie.